Tekstil sektöründe kümelenme: Adıyaman`da bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tekstil ve hazır giyim sektörü, hammadde olan elyafın nihai ürün olan giyim ve kullanım eşyası haline dönüşüm proseslerini kapsayan bir üretim sürecidir. Gelişmekte olan ülkelerin büyümesine ve kalkınmasına büyük rol oynayan tekstil sektörü, Türkiye'nin lokomotif sektörü olup ülkenin ihracatına büyük bir ivme kazandırmaktadır. Küresel rekabet koşullarında firmalara avantaj sağlayan kümelenme, aynı sektörde faal olan ve aralarında rekabet dışında işbirliği sağlayan tüm paydaşların aynı bölgede yoğunlaşmalarıdır. 1960'lı yıllardan itibaren yaygınlaşmaya başlayan kümelenmeler, işletmelerin yanı sıra bölgelerin yetenek ve dinamiklerini ortaya çıkarması bakımından önem ifade etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Adıyaman ilindeki tekstil kümelenmesi örneği özelinde tekstil sektöründe kümelenmenin mevcut durumunu araştırmak ve kümelenmenin sektöre kazandırdıklarını ortaya koymaktır. Çalışmada yöntem olarak literatür taramasının yanı sıra Adıyaman Tekstil Kümelenme Derneğine üye 12 işletmeye soru formundaki sorular yöneltilerek alınan cevaplarla mevcut durum ortaya konulmuş ve hipotezlere yönelik mülakat yapılmıştır. Araştırmanın Adıyaman ilindeki tekstil sektörü ile kısıtlı olması, çalışmanın sınırlılıkları arasında yer almaktadır. Elde edilen sonuçlar, Adıyaman tekstil sektörünün kümelenmenin avantajlarından yeteri kadar yararlanamadığını göstermektedir. Bunun yanı sıra kümelenme çalışmalarının başarılı olması için düzenli ve sürekli bir şekilde etkinliğin sağlanmasının gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Textile and clothing industry comprises conversion processes of the fiber raw material into articles of apparel which are the final products. The textile sector, which plays a major role in the growth and development in developing countries, is the leading sector of Turkey and also it gives a huge boost to the country's exports. Clustering, provide benefits to companies in global competition, are concentrated the firms which are active in the same sector in the same area to ensure cooperation with competition. After 1960's, the clustering have became widespread and they also help to develop the area out of helping organizations for the improvement. The goal of this study is to research the clustering on the example of Adiyaman textile sector and to determine what it gains to the sector. In the study, besides the literature survey, the questions in the question form were asked to 12 firms of Adiyaman Textile Clustering Association and the current situation was revealed and the hypothesis was interviewed. The result is limited with Adiyaman so this can be shown as the limitedness of this study. The results indicate the Adıyaman textile industry could not benefit enough from the advantages of the cluster. Also the results showed that to have the success in the clustering projects an ascent and continuous management is needed.
Collections