Üniversite öğrencilerinde duygusal zeka ve benlik saygısı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapmış olduğumuz çalışmada duygusal zeka ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gaziantep Üniversitesinde eğitim gören toplam 199 üniversite öğrencisinden 123'ü kadın ve 76'sı erkek olmak üzere çalışma gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin cinsiyetine, yaşa, sınıfa, medeni duruma, üniversitede kalınan yere, ailenin ekonomik durumu, anne ve babanın eğitim durumuna göre duygusal zekanın alt boyutları arasındaki ilişki incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmış olup demografik değişkenlere ilişkin verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Öğrencilerin duygusal zeka düzeylerini ölçmek için Bar-On Duygusal Zeka Ölçeği, benlik saygı düzeylerini ölçmek için ise Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizi SPSS 16.0 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U testi, Pearson Korelasyon, One Way Anova ve Post-Hoc testi kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistikler olarak ortalama, standart sapma, yüzde dağılımlar verilmiştir. Parametrik olmayan ikili gruplara ilişkin karşılaştırmalarda Mann Whitney U testi, parametrik olan çoklu gruplara ilişkin karşılaştırmalarda ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Duygusal zeka ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde öğrencilerin duygusal zeka düzeylerinin ortalamanın üzerinde, benlik saygılarının ise yeterli düzeyde olduğu görülmüştür. Çalışma sonucunda, genel duygusal zeka düzeyi ile benlik saygısı arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır ancak duygusal zeka boyutlarından kişisel farkındalık boyutu ile benlik saygısı arasında negatif yönlü bir ilişki saptanmıştır. The investigation of the relationship between emotional intelligence and self-esteem has been aimed in this study. Also this study examined relationship between sub-dimension of emotional intelligence and gender, age, class, marital status, place they live, economic condition of family, educational state of mother and father of university students. For this purpose, a total of 199 Gaziantep university students 123 women and 76 men were included into the study. Questionnaire method was used for data collection and personal information form was used to get demographic variables. Bar-On Emotional Intelligence Scale for emotional intelligence level of the student and Rosenberg Self-Esteem Scale for self-esteem level of the students have been used. Mann Whitney U testi, Pearson Korelasyon, One Way Anova ve Post-Hoc test was used for analaysis of data in the research. The statistical analyses of data obtained from the study have been carried out by SPSS 16.0 Package program. analizinde Mann Whitney U testi, Pearson Korelasyon, One Way Anova ve Post-Hoc test were applied to this analyze data Mean, standard deviation and percentage distributions were given as descriptive statistics. Mann Whitney U test was used in comparisons of the non-parametric dual groups and one way analysis of variance was used in comparisons of the parametric multiple groups. Pearson's Correlation analysis has been used in order to determine the relationship between emotional intelligence and self-esteem. As a result of the analyses it has seen the emotional intelligence level of the students is over the mean value and self-esteem level is sufficient. As a result of the study no significant difference was found difference between general emotional intelligence level and self-esteem but negative, significant and low strength relationship has been detected between self-esteem and personal awareness dimension.
Collections