KOBİ`lerin ihracat performanslarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri:Gaziantep ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOBİ'ler büyük çaplı işletmeler ile karşılaştırıldığında daha az yatırımla çok çeşitli olan talep değişiklerine cevap verebilme, istihdama olan katkıları ile ekonomik ve sosyal hayatın temel taşı olmaları özelliklerinden dolayı tüm ülkelerin vazgeçilmez yapı taşlarıdır. Ülkelerin gelişimi, ekonomik sorunların aşılması ve dış ticaret açıklarının kapatılması için ihracat yapılması zorunludur. Bunun gerçekleşebilmesi içinde KOBİ'lerin ihracatta karşılaştıkları sorunları giderme yolunda önlemler alınması gereklidir. Ülkenin sosyoekonomik yapısı için oldukça önemli olan KOBİ'lerin Türkiye ihracatında yeterli düzeyde olmadığı söylenebilir. Bu eksikliğin başında küresel rekabet gelirken firmaların kapasite eksikliği ve inovatif gelişimlerindeki sorunlar da sayılabilir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı, KOBİ'lerin ihracat performanslarında karşılaştıkları sorunların tespiti ve bu sorunların çözümü üzerine politika önermeleri gerçekleştirmektir. Amacın gerçekleştirilmesi için belirlenen hipotezlerin gerçekliğini test etmek üzere Gaziantep ilinde ihracat yapan 112 firma üzerinden anket yöntemiyle bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen analizlerde firmaların çalışan sayısı, faaliyet gösterdiği süre, ihracat miktarı gibi demografik unsurlarla İhracat Sorunları Algısı Ölçeğinin alt boyutları olan Pazarla İlgili Genel Bilgiler, Yurtdışı Talep Koşulları ve İhracat Maliyeti etkisi Çoklu Regresyon Analizi ile test edilmiştir. Saha araştırması sonucu elde edilen bulgulardan, firmalarda İhracat Sorunları Algısı Ölçeğinin alt boyutları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Comparing SMEs with large enterprises is more indispensable building blocks of all countries that can respond to a wide variety of investment with more investment and those who are employed are not the cornerstone of economic and social life. Exports are obligatory for the development of countries, for overcoming economic problems and for closing foreign trade deficits. To solve the problems that these SMEs are facing in order to deal with the problems they encounter in exporting. It can be said that SMEs, which are very important for the socioeconomic structure of the country, are not at the level of exports to Turkey. At the beginning of this deficiency is global competition, company capacity deficiency and problems in innovative development can be considered. The main purpose of working within this scope is to identify problems faced by SMEs in export performance and to implement policy proposals on the solution of these problems. In order to test the reality of the hypotheses determined for the realization of the purpose, a field survey was conducted by questionnaire on 112 companies exporting in the province of Gaziantep. In the analyzes performed, demographic factors such as number of employees, duration of activity, amount of export and firms' sub-dimensions of Export Questionnaire Perception Scale, Market General Information, Overseas Demand Conditions and Export Cost Effect were tested by Multiple Regression Analysis. The field study reveals that the findings from the end results are influential on the subscales of the Export Problems Perception Scale.
Collections