Suriyeli göçmen üniversite öğrencilerinde yılmazlığın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı savaş mağduru göçmenlerde risk ve koruyucu faktörler temelinde yılmazlık kaynaklarını derinlemesine incelemektir. Bu kapsamda savaştan dolayı Türkiye'ye göç etmek zorunda kalmış 5 kadın, 5 erkek 10 üniversite eğitimi gören kişi ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma kapsamında nitel araştırmaların bir türü olan `olgubilim (fenomenoloji) çalışması` kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış `Göçmen Üniversite Öğrencilerinde Yılmazlık Görüşme Formu` veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Yapılan içerik analizi sonuçlarına göre katılımcıların risk faktörlerinin daha yoğun olarak toplumsal olduğu görülürken, koruyucu faktörler daha yoğun olarak bireysel yapıya sahiptir. Katılımcılar tarafından daha yoğun olarak belirtilen risk faktörleri şu şekildedir: Dil ile ilgili riskler, sosyal desteksizlik ve önyargılara maruz kalmak, maddi zorluklar ve eğitim süreçlerinin kesintiye uğraması, aile üyelerinin birbirinden ayrı oluşu ve hayata karşı olumsuz bakış açısına sahip olmak. Katılımcıların daha yoğun olarak belirttiği koruyucu faktörler ise şu şekildedir: Maneviyata sahip olmak, kariyer amaçlarının oluşu, umut, azim, ev sahibi toplumun desteği, göçmen grup desteği ve aile üyelerinden alınan destek. Ayrıca katılımcıların yılmazlığın bir göstergesi olarak, kendilerini mutlu ve ayakta kalmış/güçlü olarak nitelendirme yoğunluklarının fazla olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Yılmazlık, göçmen, risk faktörleri, koruyucu faktörler, Maxqda. The purpose of this research is to investigate in depth sources of resilience on the basis of risk and protective factors in war victims refugees. Within this scope, interviews were conducted with 10 university students composed of 5 female and 5 male who had to migrate to Turkey because of the war. In the scope of the research, `phenomenology study` which is a kind of qualitative researches has been used. According to the results of the research, the risk factors of the participants seem to be more intensely environmental, while the protective factors have more intense individual structure. The risk factors mentioned more intensely by the participants are: language-related risks, no social support and exposure to prejudice, financial difficulties and interruption of the educational process, family members being separated from each other and having a negative view of life. The protective factors that participants mentioned more intensely are as follows: Having spirituality, the formation of career goals, hope, perseverance, support from Turks, support from refugee groups and support from family members. In addition, as an indicator of resilience of the participants, it is seen that they have more intensity of describing themselves as happy and strong / standing.
Collections