Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mazlum
dc.contributor.authorGüneş Aydemir, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-06T17:08:19Z
dc.date.available2020-12-06T17:08:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107298
dc.description.abstractBu çalışmada, çağrı merkezi çalışanlarının duygusal emek boyutlarının iş memnuniyeti ve iyi olma hali üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ayrıca duygusal emek, iş memnuniyeti ve iyi olma halinin yaş, cinsiyet, medeni hal, eğitim durumu ve çalışma süresine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin farklı illerinde halen görev yapmakta olan 227 çağrı merkezi çalışanı oluşturmaktadır. Çalışmada 43 maddelik bir anket kullanılmıştır. Anket formu çalışanların demografik özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir bölüm, duygusal emek (yüzeysel rol yapma, derinden rol yapma ve doğal davranış), iyi olma hali (negatif iyi olma hali ve pozitif iyi olma hali) ve iş memnuniyeti ölçekleri olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmada öncelikli olarak kullanılan ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Araştırmanın modelini test etmek amacıyla da yapısal eşitlik modeli kurulmuş ve analiz edilmiştir. Yapısal eşitlik modelinin analizi neticesinde yüzeysel rol yapma, derinden rol yapma ve doğal davranış sergilemenin negatif iyi olma halini anlamlı olarak etkilediği, doğal davranış göstermenin pozitif iyi olma halini anlamlı olarak etkilediği, doğal davranış ve pozitif iyi olma halinin iş memnuniyetini de anlamlı olarak etkilediği bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca iyi olma halinin duygusal emeğin iş memnuniyeti üzerine etkisinde düzenleyici rolünün bulunmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the effects of the emotional labour dimensions of call center employees on job satisfaction and well being are examined. It is also investigated whether emotional labour, job satisfaction and well-being differed significantly with age, gender, marital status, education background and working hours. The sample of the study consists of 227 call center employees who are currently working in different cities in Turkey. A questionnaire of 43 items is used in the study. The questionnaire consists of three parts to measure emotional labour (superficial role playing, deep role playing and natural behaviour), well-being (negative and positive well-being) and job satisfaction. The validity and reliability of the questionnaires used in the survey are tested. A structural equation model is established and analyzed to test the model of the research. As a result of the analysis of the structural equation model, it is found out that superficial role-playing, deep role playing and natural behaviour significantly affect the negative well-being and also natural behaviour and positive well-being significantly affect the job satisfaction. It has also been found that well-being has not a regulatory role in affecting emotional labor on job satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygusal emeğin iyi olma hali ve iş memnuniyeti üzerine etkisi: Çağrı merkezi çalışanları üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of the emotional labour on joj satisfaction and well-being: An implementation on call center employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmetional labor
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmWell-being
dc.subject.ytmCall center
dc.identifier.yokid10211591
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525702
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess