Sosyal medyanın tüketici davranışları üzerine etkisi ve Ankara ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte bireylerin internet temelli platformlara duymuş oldukları ilgi de artmıştır. Sosyal medya platformlarına erişimde akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, diz üstü bilgisayarlar ve masa üstü bilgisayarlar ile özellikle günümüzde popülerlik elde etmiş olan mobil cihazlar kullanılmakta ve bunun sonucunda da sosyal medya kullanımında artış yaşanmaktadır, çünkü mobil cihazlar ile mekân ve zaman gözetmeksizin sosyal medyaya erişim sağlanmaktadır. Sosyal ağlar arasında forumlar, wikiler, bloglar, mikrobloglar ve Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ve YouTube gibi medya paylaşım siteleri sosyal medya platformları yer almaktadır. Bu platformlarda kullanıcılar içerik üretebilmekle birlikte, alışveriş yapabilmekte ve ürünler satın alabilmektedir. Böylelikle kullanıcılar hem tüketici hem de üretici konumuna gelmiştir. Tüketiciler farkında olarak ve bazen de bilinçsiz olarak sosyal medyayı ürünler, hizmetler, markalar ve firmalar hakkında olumlu veya olumsuz içerik paylaşma amacıyla kullanmaktadır. Bu durum sonucunda işletmeler de sosyal medyayı kullanmaya mahkûm kalmaktadır. İşletmeler tüketicilerin isteklerinin, taleplerinin, şikâyetlerinin ve ihtiyaçlarının neler olduğunu sosyal medya aracılığıyla öğrenmektedir. Bu bağlamda sosyal medya hem firmalar hem de tüketiciler tarafından etkili bir biçimde kullanılmaktadır. Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkisine odaklanan bu çalışmada 385 kişi ile Ankara ilinde anket uygulaması gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Tüketici, Tüketici Davranışları As the internet usage has become widespread, the interest in the internet-based platforms has increased. Smart phones, tablet computers, laptop computers, desktop computers and particularly mobile devices that has gained popularity in recent years are used to have access to social media platforms. Since mobile devices provide access to social media regardless of place and time, there has been an increase in social media usage. Wikis, blogs, microblogs, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest and YouTube are among the common/popular social media platforms. On these platforms, users are able to produce content, do shopping and buy products. That is, users have become both producers and consumers. Consumers, consciously and sometimes unconsciously use social media for sharing positive and negative content about products, services, brands and firms. As a result of this, enterprises are obliged to use social media. They learn the desires, demands, complaints and needs of customers through social media. In this regard, social media is used by both firms and consumers effectively. In this research, focusing on the effects of social media on consumer behaviors, a survey study was carried out with 385 participants in Ankara.Keywords: Social Media, Consumer, Consumer Behavior
Collections