Sağlık sektöründe yalın yönetim uygulaması: Bir yoğun bakım ünitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yalın yönetim, iş akışlarındaki israfın elimine edilmesiyle değerin daha çok ortaya çıkmasını hedefleyen bir düşünce sistemidir. Süreçlerdeki gereksiz insan hareketi, fazla üretim, gereksiz malzeme hareketi, hata, bekleme, fazla stok, gereğinden fazla işlem ve yetenek gibi sekiz israfın yok edilmesine odaklanmaktadır. Bu çalışmada, sağlık işletmelerinde iyileştirmeler ile israfı yok ederek elde edeceği kazanımları, uygulamalı olarak test etmek ve uygulanabilirliğini göstermek amaçlı yapılmıştır. Bu amaçla eğitimler verilmiş, uygulama alanı olan Erişkin Yoğun Bakım Ünitesinde tüm süreçler gözden geçirilerek, oluşturulan Yalın Ekiple, Değer Akış Haritası çizilerek mevcut durum ortaya konulmuştur. A3 raporlama, 5S, beyin fırtınası, kök neden analizi, spagetti diyagramı, andon, kanban gibi yalın araçlar kullanılarak beş kaizen uygulaması yapılmıştır. Uygulama sonucunda; günlük sabah hasta bakımı zamanı % 33,3, adım sayısı olarak % 82,10'luk, hareket israfında % 94,44'lük iyileştirme sağlanmştır. Hasta takip formu revizyonuyla günlük olarak bir hasta için kullanılan yedi form bir forma düşülmesinden dolayı % 85,71'lik kâğıt tasarrufu elde edilmiş, kanban uygulaması gerçekleştirilerek ilaçlarda % 21,52 ile % 84,74 arasında tasarruf sağlanmıştır. Lean management is a system of thought that aims to reveal the value more by eliminating the waste in workflows. It focuses on the elimination of eight wastes, such as unnecessary human movement in processes, overproduction, unnecessary material movement, error, waiting, overstock, overprocess and ability. In this study, it is aimed to test the gains that will be obtained by eliminating waste with improvements in health enterprises and to show their applicability. For this purpose, trainings were given and all processes in the Adult Intensive Care Unit, which is the field of application, were reviewed and the current situation was demonstrated by drawing a Value Flow Map with the Lean Team formed. Five kaizen applications were performed using A3 reporting, 5S, brain storming, root cause analysis, spaghetti diagram, andon, kanban, and lean tools. As a result of the application; daily morning patient care time 33,3%; 82.10% reduction in the number of steps, 94.44% improvement in movement wastage. With the follow-up form revision, 85.71% paper saving was achieved because of the reduction of seven forms used for one patient on a daily basis, and Kanban application was achieved by saving 21.52% and 84.74% for medicine.
Collections