Narrative terapi temelli grupla psikolojik danışma programının ergenlerin irade ve kaygı düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 'Narrative Terapi Temelli Grupla Psikolojik Danışma Programının Ergenlerin İrade ve Kaygı Düzeylerine Etkisi' ni incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın uygulaması; 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Kağıthane ilçesinde bulunan Ebu Hureyre Kız Kuran Kursu' nda öğrenim gören 15-17 yaş aralığındaki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş her biri kız öğrenci olan toplam 16 kişi ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında; kişisel bilgi formu, katılımcıların irade düzeylerini ölçmek için Öz Düzenleme Ölçeği ve kaygı düzeylerini ölçmek için Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırma, Narrative Terapi Temelli Grupla Psikolojik Danışma Programının uygulandığı bir deney grubu ve hiçbir işlem yapılmayan kontrol grubu olmak üzere toplam 2 çalışma grubundan oluşmaktadır.Araştırma sonucunda; Narrative Terapi Temelli Grupla Psikolojik Danışma Programının uygulandığı deney grubunda yer alan ergenlerin, Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği'nden aldıkları puanların kontrol grubunda yer alanlara göre anlamlı düzeyde azaldığı görülmüştür. Ayrıca, beklenenin aksine deney ve kontrol gruplarının öz düzenleme becerileri arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Anahtar Kelimeler: Narrative Terapi, İrade, Kaygı, Öz Düzenleme, Öz Denetim This research was aimed to examine the effect of Psychological Counselling Program on Adolescents' willpower and anxiety levels with the Narrative Therapy based Group. The application of the research took place; in 2017-2018 academic year, on students between 15-17 years of age who study at Ebu Hureyre Religious School for Girls in Kağıthane district of Istanbul. The study has been determined with simple random sampling method and executed with 16 people who were all female students. Throughout the research; personal information forms of all participants, Self-regulation Scale to measure the participants' willpower levels and State-Trait Anxiety Scale to measure their anxiety levels have been used. This research which utilized experimental pattern and relational scanning methods; is composed of 2 study groups, the experimental group with the Narrative Therapy based Group which was exposed to Psychological Counselling Program and the untreated control group. In result of the research; it was observed that the adolescents in the experimental group who were exposed to the Psychological Counselling Program with the Narrative Therapy based Group, showed a significant decrease in their scores on the State-Trait Anxiety Scale compared to the control group. Additionally, contrary to expectations, no significant difference has been detected in self-regulation skills of the experimental and the control group.Key Words: Narrative Therapy, Willpower, Anxiety, Self-regulation, Self-control
Collections