Ortaokul öğrencilerinde yaşam becerileri ve okul güvenliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları yaşam becerileri ve okul güvenlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 431 kız (%48.2), 463 erkek (%51.8) olmak üzere yaş ortalamaları 12 olan toplam 894 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin 165'i 5.sınıf, 232'si 6.sınıf, 308'i 7.sınıf ve 189'u 8.sınıftır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Yaşam Becerileri Ölçeği ve Okul İklimi Ölçeği kullanılarak öğrencilerden veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, yaşam becerileri ve okul güvenliği arasında anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre yaşam becerileri, okul güvenliğini anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin yaşam becerileri ve okul güvenliği algısı cinsiyete ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Araştırmada elde edilen bulgular, okul güvenliği ve yaşam becerilerinin duygu ve sağlık alanı bağlamında tartışılmış olup, bunlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Yaşam becerileri, okul güvenliği This study was to investigate the relationship between the secondary school students' life skills and perceptions of school safety. The sample of the study is 894 secondary school students, 431 girls (48.2%) and 463 boys (51.8%), and 165 of these students are 5th grade, 232 are 6th grade, 308 are 7th grade and 189 are 8th grade. In the study, data were collected using Personal Information Form, Life Skills Scale and School Climate Scale. The obtained data were analyzed with SPSS 22 statistical package program. As a result of the analyzes, significant relationships between life skills and school safety were obtained. According to the results of multiple regression analysis, life skills significantly predicted school safety. Besides, the students' life skills and the perceptions of school safety differed significantly according to gender and grade levels. The findings of the study were discussed within the context of the heart and health field of life skills and school safety, suggestions were made about them.Keywords: Life skills, school safety
Collections