Kişilik özelliklerinin risk algıları üzerindeki etkisinin tüketici davranışları açısından incelenmesi Şırnak il merkezide cep telefonu kullanıcıları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasında kişilik özelliklerinin risk algılamaları üzerindeki etkileri tespit edilmiştir. Buna bağlı olarak tez çalışması beş bölümden oluşmaktadır. Kavramsal çerçeve ve ilgili araştırmalar kısmında kişilik, beş faktör kişilik modeli, tüketici davranışları ve risk algıları ile ilgili başlık ve alt başlıklar, literatür araştırmaları sonucunda teorik olarak açıklanmıştır. Ana temaya bakıldığında tüketici, istek ve ihtiyaçlarını gerçekleştirirken eylemin kesinliği tahmin edemez ve muhtemel sorunlar ortaya çıkar, bu durumda risk algıları gerçekleşir. Araştırmada da tüketicilerin cep telefonu satın alma durumlarında, kişilik özelliklerinin hangi riskleri algıladığını tespit etmek amacıyla, Şırnak il merkezinde 357 kişi üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Araştırma sonucunda kişilik özelliklerinden duygusal dengesizlik kişilik özelliğinin, risk algılarından olan; performans riski, psikolojik risk, zaman riski, fiziksel risk, finansal risk ve sosyal risk gibi riskler üzerine anlamlı ve pozitif yönlü ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Kişilik özelliklerinden olan uyumluluk kişilik özelliğinin de risk algılarından olan sosyal risk algısı üzerinde anlamlı ve negatif yönlü bir ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kişilik, Risk Algısı, Tüketici Davranışları, Beş Faktör Kişilik Modeli In this thesis study, the effects of personality traits on purchasing risk perceptions have been tried to be fixed. The research consists of five parts. In institutional frame and related researchers part, personality, five-factor personality model, titles and sub-titles about consumer behaviours and risk perceptions are explained theoretically as a result of literature research. When consumers realize their requests and needs ,they cannot predict the accuracy of the action and face with probable problems, in this case risk perceptions come true. Depending on that, the research is done on 357 people in order to examine whether the personality characteristics of the mobile phone users have impacts on purchasing and risk perceptions .In the result of analysis, it is determined that emotional imbalance risk perceptionş which is one of personality features, has a meaningful and positive relation on performance risk, psychological risk, time risk, physical risk and social risk .It is determined that feature of personality traits have a meaningful and negative relationship on social risk perception which is one of the risk perception.Keywords: Personality, Risk Perception, Consumer Behaviours, Five Factor Personality Model
Collections