Öğretmenlerin siyasal katılımında toplumsal cinsiyetin rolü Gaziantep ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demokratik rejimle yönetilen ülkelerde bireyler, siyasal alanla ilgili eylemlere katılır, siyasal mekanizmaları etkiler ve siyasetten etkilenirler. Toplumun bir parçası olan bireylerin siyasal karar alma sürecine katılmaları demokratik çağdaşlaşmanın önemli göstergelerinden biridir. Çünkü Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde siyasal katılım çok düşük seviyelerde seyretmektedir. Bu çalışmanın amacı ise; toplumun dinamiklerini oluşturan öğretmenlerde siyasal katılım ve toplumsal cinsiyet ilişkisini belirleyerek bu konuda toplumsal farkındalık oluşmasına katkı sağlamaktır. Bu çalışma Mayıs 2018- Ocak 2019 tarihlerinde 130 kadın öğretmen ve 66 erkek öğretmenin katılımı ile yapılmıştır. Katılımcıların 169'u Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar bölümlerinde, 27'si ise Spor ve Fen Bilimleri alanlarında görev yapmaktadırlar. Katılımcıların siyasal katılımına ve siyasal tercihlerine ilişkin sorular sorulmuş ve sonuçlar istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin %80'den fazlasının siyasal gelişmeler ve devlet politikaları hakkında bilgi sahibi oldukları ancak herhangi bir siyasi parti yada parti/gençlik koluna üyeliklerinin olmadığı ve büyük çoğunluğun seçimlerin halkın iradesini yansıttığını düşünmedikleri tespit edilmiştir. Yarısından fazlası ise azınlıkta bir düşünceye sahip olmanın mesleki olumsuzluklara neden olacağını ifade etmişlerdir. Çalışmanın en önemli sonucu ise toplumsal cinsiyet bağlamında erkek ögretmenlerin siyasal katılım eğilimlerinin, kadın öğretmenlere göre daha fazla olduğunu ortaya koymuş olmasıdır. Bu sonuç siyasal yaşamda neden kadın oranının erkeklerden çok daha düşük olduğunuda açıklar niteliktedir.Anahtar Kelimeler: Toplumsal cinsiyet, Öğretmen, Siyasal katılım In countries governed with democracy, individuals participate in actions related to the political sphere, influence political mechanisms and are influenced by politics. Participation of individuals as part of society in political decision-making is an important indicator of democratic modernization. In developing countries such as Turkey, political participation is at very low levels. The aim of this study is to determine the relationship between gender and participation of teachers in politics who constitute the dynamics of society and to contribute to social awareness about the matter. This study has been conducted by including 130 female teachers and 66 male teachers between the period from May 2019 to January 2019. Of all the participants, 169 teachers are from the Social Sciences and Fine Arts branches, and 27 are from the fields of Sports and Science. Questions about the political participation and political preferences of the participants have been asked and the results have been analyzed statistically. At the end of the study, it has been determined that more than 80% of teachers have knowledge about political developments and state policies but they do not have any political party membership or party youth organization membership, and the majority do not think that the elections reflect people's will. More than half of them have stated that having a minority opinion would cause negative impacts in professional lives. The most important result of the study is that men have more political participation tendency than female teachers in terms of gender.Keywords: Social Gender, Teacher, Political Participation
Collections