Ortaöğretim öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve şiddet eğilimi ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin; sınıf, cinsiyet, okul türü, aile bütünlüğü, kullandıkları ekran sayısı, çevrimiçi ve çevrimdışı oyun oynamaları, oynadıkları oyunların içerikleri ve oyun türlerinin dijital oyun bağımlılığı ve şiddet eğilimi üzerindeki etkisini incelemektir. Bunlara ilaveten, bu çalışmada dijital oyun bağımlılığı ve şiddet eğilimi arasındaki ilişki incelenmiş; şiddet eğilimi ve dijital oyun bağımlılığının şiddet içerikli olan ve olmayan oyunları ayırt etmede yeterli açıklayıcılığa sahip olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini uygun örnekleme yoluyla seçilen 336 (175 kız, 161 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemin yaş ortalaması 16.4'tür. Veri toplama araçları olarak; Kişisel Bilgi Formu, Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve Şiddet Eğilim Düzeyi Ölçeği kullanılmıştır.Analizler sonucunda, erkek öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı ve şiddet eğilim düzeylerinin, kız öğrencilerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Dijital oyun bağımlılığı ve şiddet eğilimi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çevrimiçi oyun oynayan öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı düzeylerinin çevrimdışı oyun oynayanlara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Dijital Oyun Bağımlılığı, İnternet Oyun Oynama Bozukluğu, Şiddet, Ergenlik. This study aims to examine the role of students' grades, genders, school types, family integrity, how many screens are being used, their online and offline gaming, the content of the games, the types of the games on digital gaming addiction and tendency to violence. In addition to these, correlation between digital gaming addiction and tendency to violence was examined and tendency to violence and digital gaming addiction -whether they are enough to be explanatory for the discrimination between violent based and non-violent based games- were investigated.Sample of the study is formed by 336 students (176 female, 161 male) through convenience sampling. The mean age of the sample was 16.4. Personal Information Form, Digital Gaming Addiction Scale and Tendecy to Violence Scale were used as data collection tool.As the results of analysis, it is found out that male student's tendecy to digital gaming addiction is higher than those female ones. It is also found out that there is positive significant correlation between digital gaming addiction and tendency to violence. Furthermore, the students who play online games have higher levels of addiction to digital gaming than those who play offline games.Key Words: Digital Gaming Addiction, Online Gaming Disorder, Violence, Adolescence.
Collections