Kayıt dışı çalıştırılan meslek lisesi öğrencilerinin akademik başarılarının ekonomik açıdan incelenmesi: Şanlıurfa ili suruç ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında kayıt dışı çalıştırılan meslek lisesi öğrencilerinin akademik başarıları ekonomik açıdan incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa ili Suruç ilçesinde bulunan resmi nitelikteki Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada bu öğrencilere ait nicel ve nitel bazı verileri toplamaya yönelik özel geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS Statistics 17.0 ve Microsoft Office Excel programları kullanılarak tablo, grafik ve istatistiki testlerle analiz edilmiştir. Öğrencilerin akademik başarıları incelenirken kayıt dışı çalışmanın okul genel not ortalaması, başarı belgesi alma, sorumlu geçilen ders sayısı, ortalama ile geçilen ders sayısı ve sınıf tekrarı yapma durumu üzerindeki etkisi Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçlarına göre; okulların açık olduğu dönemlerde tarım başta olmak üzere çeşitli sektörlerde genellikle aileleri tarafından kayıt dışı çalıştırılan öğrencilerin akademik başarılarının olumsuz etkilendiği yapılan analizlerle istatistiksel olarak ortaya konulmuştur. Bölgenin sosyo-ekonomik koşulları göz önüne alındığında, okul yerine çalışmayı tercih eden bu kesimin katlandıkları fırsat maliyetinin ve beşeri sermayelerinden ödün vermelerinin bölge ekonomisini olumsuz etkilediği düşünülmektedir. Bu çocukların, okul bittikten sonra da takip edilerek toplumdaki statülerinin nasıl şekilleneceğinin belirlenmesi, ülke ekonomisine etkilerinin ortaya konulması açısından önemli olacaktır. In this thesis, academic achievement of unregistered vocational high school students was examined economically. The sample of the study consisted of students attending official vocational and technical high schools in Suruç, Şanlıurfa. In the study, a specially developed questionnaire was used to collect some quantitative and qualitative data of these students. The data were analyzed by using SPSS Statistics 17.0 and Microsoft Office Excel programs. While examining students' academic achievement, the effect of unregistered study on school grade point average, achievement certificate, number of courses passed, number of courses passed, number of courses passed and grade repetition status were analyzed with Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests.According to the results of the analysis; In the period when the schools are open, the academic success of the students, who are mostly employed by their families in various sectors such as agriculture, have been adversely affected. Considering the socio-economic conditions of the region, it is thought that the opportunity cost and the concessions of the human capital, which prefer to work instead of school, negatively affect the economy of the region. Determining how these children will be shaped after they finish school will be important in terms of determining their effects on the national economy.
Collections