Müşteri deneyimi, deneyimsel değer ve yeşil davranışlara karşı tutumun tekrar ziyaret niyetine etkisinin belirlenmesi: Yeşil imajın düzenleyicilik ve aracılık rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar, gelişen teknoloji ve beraberinde getirdiği standartların değişmeye başlaması ile birlikte, var olan istek ve ihtiyaçlarını da değiştirmeye başlamıştır. Bu değişimler, işletmelerde, kendilerini rakiplerinden ayıran ve rekabet avantajı elde edecek yeni stratejiler geliştirmesine neden olmuştur. Geliştirilen stratejilerde, üzerinde durulan en önemli husus, müşterilerin tekrar ziyaretini sağlayarak satış beklentilerini arttırmak ve olumlu bir işletme imajı oluşturmaktır. Benzersiz ve eğlenceli deneyimlerin yardımıyla müşterileri elde tutmak, çevre dostu tutum ve imajlarla tekrar ziyaretlerini sağlamak önemli bir pazarlama stratejisi haline gelmiştir. Bu sebeple deneyimlerin yeşil davranışlara karşı tutum ve tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkide yeşil imajın etkisi araştırılmak istenmiştir. Araştırmanın evreni olarak Türkiye'de faaliyet gösteren yeşil etiketli oteller seçilmiştir. Yapılan analizler neticesinde müşteri deneyim boyutlarının kısmen deneyimsel değer boyutlarını pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı etkilediği görülmüştür. Deneyimsel değerin ise kısmen yeşil davranışlara karşı tutumu pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı etkilediği tespit edilmiştir. Yeşil davranışlara karşı tutum, tekrar ziyaret etme niyetini benzer şekilde pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı etkilediği görülmüştür. Ayrıca her iki değişken arasında yeşil imajın aracı ve düzenleyici rolü ispatlanmıştır. People have begun to change their existing demands and needs with the developing technology and the standards it brings with it. These changes have led companies to develop new strategies that distinguish themselves from their competitors and gain competitive advantage. The most important issue emphasized in the strategies developed is to increase the sales expectations by providing revisit of the customers and to create a positive business image. Retaining customers with the help of unique and entertaining experiences, providing them revisit with environmentally friendly attitudes and images has become an important marketing strategy. For this reason, it is aimed to investigate the effect of green image on the relationship between experiential marketing components' attitude towards green behaviors and intention to revisit. The study of the universe as the green-labeled hotels operating in Turkey were selected. As a result of the analyzes, it was seen that customer experience dimensions partially and positively affect experiential value dimensions. On the other hand, it was determined that experiential value had a positive and statistically significant effect on attitude towards green behaviors. The attitude towards green behaviors has a positive and statistically significant effect on the intention to revisit. Furthermore, the mediator and regulatory role of the green image between the two variables have been proved.
Collections