Çalışanların motivasyon düzeylerinin, bilgi paylaşımı ve yenilikçi davranışa etkisi: Gıda sektörü çalışanları üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütler düzeyinde yaşanan gelişim ve değişimler beraberinde ağır rekabet koşullarının oluşmasını ve onun sonucunda da ekonomik çıkar savaşlarını getirmiştir. Yaşanan bu ekonomik çıkarları koruma savaşında insan faktörü örgütlerin en önemli varlığı haline gelmiştir. İnsan kaynaklarından en yüksek verimi elde edebilmek için iş motivasyonu yüksek çalışanlara ihtiyaç vardır. Rekabetin yoğun olduğu pazarlarda örgüt içi çalışanlara bilgi paylaşılması ve çalışanların yenilikçi davranışları sergilemesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, çalışanların motivasyon düzeylerinin bilgi paylaşımı ve yenilikçi davranış üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Gaziantep ilinde yer alan gıda sektörü firmalarında çalışan kişiler bu araştırmanın çalışma evrenini oluşturmaktadır. Çalışma evreninden seçkisiz seçim yöntemiyle seçilen 312 kişi araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla, Kişisel Bilgiler Formu, Bilgi Paylaşım Ölçeği, Çalışan Motivasyon Ölçeği ve Yenilikçi Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda içsel ve dışsal motivasyonun açık ve örtük bilgi paylaşımını etkilediği; içsel ve dışsal motivasyonun yenilikçi davranış üzerinde etkili olduğu; açık ve örtük bilgi paylaşımının da yenilikçi davranış üzerinde etkili olduğu yönünde bulgulara ulaşılmıştır Developments and changes at the organizational level have brought about heavy competition and economic wars of interest. In the struggle for the protection of the economic interests, the human factor has become the most important asset of organizations. In order to obtain the highest efficiency from human resources, highly motivated employees are needed. In markets where competition is intense, it is necessary to share information with internal employees and to demonstrate innovative behaviors of employees. The aim of this study is to investigate the effect of motivation levels of employees on knowledge sharing and innovative behaviors. The working population of the food sector companies in Gaziantep is the working population of this research. The sample of the study consisted of 312 individuals selected by random selection method. As data collectin tools are used that Personal Information Form, Knowledge Sharing Scale, Employee Motivation Scale and Innovative Behavior Scale. SPSS data analysis program is used in the analysis of the research data. As a result of the research, it is found that internal and external motivation affects open and implicit information sharing, intrinsic and extrinsic motivation has an impact on innovative behavior, sharing of open and implicit information also has an effect on innovative behavior.
Collections