Ergenlerin bağlanma stilleri ve sosyal kaygıları ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ergenlerin akıllı telefon bağımlılığı ile bağlanma stilleri ve sosyal kaygıları arasındaki ilişki incelenmektedir. Araştırmanın örneklemi 208 kadın ve 202 erkek olmak üzere toplam 410 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Versiyonu (ATBÖ-KV), Ergenler için Sosyal Kaygı Ölçeği (ESKÖ),Ebeveyn ve Arkadaşlara Bağlanma Envanteri-Kısa Formu (EABE-KF) uygulanmıştır. Elde edilen veiler SPSS paket programı ile yorumlanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekler; cinsiyet, yaş, sınıf, yaşanılan yer değişkenlerine göre karşılaştırmasında bağımsız iki örneklem t testi (independent samples t test); okul başarı durumu ve anne-baba eğitim durumu değişkenlerine göre karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) testi uygulanmıştır. ANOVA testinde gruplar arasında anlamlı farklılık görüldüğünde farkın hangi iki grup arasında olduğunu belirlemek amacıyla Tukey post hoc testinden yararlanılmıştır. Akıllı telefon bağımlılığının, sosyal kaygı ve bağlanma stilleri ile arasındaki ilişkide Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda sosyal kaygıları yüksek olan ergenler ile güvensiz bağlanma stiline sahip olan ergenlerin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Akıllı telefon bağımlılığı, bağlanma stilleri, sosyal kaygı The aim of this research is to examine the relationship between the addiction of smart phones with the attachment styles and social anxiety in adolescents. The sample of this research consists of 410 high school students, 208 female and 202 male. Personal Information Questionnaire, Smart Phone Addiction Scale-Short Version, Social Anxiety Scale for Teenagers, Inventory of Parent and Peer Attachment-Short Form were applied to the participants. Data obtained was analyzed using the SPSS statistical software. The scales used in research; Independent samples t test was used in comparison according to gender, age, class and residency: one way ANOVA was used in comparison according to school success and educational background of the parents. When significant difference was found between the samples in the ANOVA test, Tukey post hoc test was used to determine which samples the difference was in between. Pearson correlation was used for the relationship between the social anxiety and the addiction of smart phones. As a result of the analyses, it was concluded that the adolescents with high social anxiety and insecure attachment styles have high levels of smart phone addiction.Key Words: Smart phone addiction, attachment style, social anxiety
Collections