Duygusal yeme davranışı ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan çalışmada, üniversite öğrencilerinin duygusal yeme davranışı ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında eğitimlerine Hasan Kalyoncu Üniversitesi'nde devam eden 216'sı kadın, 213'ü erkek, toplamda 429 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, Türkçe Duygusal Yeme Ölçeği, Problem Çözme Becerileri Envanteri ve Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 25 paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Çalışmada Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği toplam puanı ile Türkçe Duygusal Yeme Ölçeği puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Depresyon anksiyete stres puanları arttıkça, duygusal yeme davranışı puanları artmaktadır. Problem Çözme Becerileri Envanteri toplam puanı ve duygusal yeme davranışı puanları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği'nin alt boyutu olan depresyon, anksiyete ve stresin duygusal yeme davranışını anlamlı düzeyde yordadığı görülmektedir. Problem Çözme Becerileri Envanteri toplam puanı ile Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Problem Çözme Becerileri Envanteri puanları arttıkça, depresyon, anksiyete ve stres puanları artmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. In this survey, the relationship between the emotional eating habits and the ability of solving problems have been analyzed. The sample of the study consists of 216 female, 213 male, totally 429 students' who continue their education in Hasan Kalyoncu University in 2018-2019 academic year. Turkish Emotional Eating Scale, Problem Solving Skills Inventory and Depression Anxiety Stress Scale were used in the study. Data were transferred to SPSS 25 package program and analyzed. According to data bases a significant positive correlation was found between the Depression Anxiety Stress Scale total score and the Emotional Eating Scale score. As the scores of depression anxiety increased, the score of emotional eating behavior has also increased. Significant relationships were found between the total score of Problem Solving Inventory and emotional eating behavior scores. Depression which is the subdimension of depression anxiety stress scale, predicts the anxiety and the emotional eating behavior. There was a positive correlation between the total score of the Problem Solving Inventory and the Depression Anxiety Stress Scale score. The higher the Inventory of Problem Solving Skills score, the higher the depression, anxiety, and stress scores. Findings obtained as a result of the research are discussed in the light of the literature.
Collections