Geleneksel bankacılık ile mobil bankacılık verimliliğinin kıyaslanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bankacılık, son yıllarda artan teknolojik gelişmelere en duyarlı sektörlerden biridir.Özellikle Türkiye'de internet kullanıcı sayısındaki artış ile birlikte dijital kanallara olan talepve yatırımlar artmıştır. Bu yatırımlarla birlikte klasik bankacılığın yerini dijital kanallar almayabaşlamıştır. Zaman geçtikçe şube sayılarının azalması, insan gücüne olan ihtiyaçtaki düşüş veartan talepler ile birlikte sektörün tamamen dijitalleşmesi günümüzde ciddi bir şekildetartışılmaya başlanmıştır.Bu çalışmada, dijital alanların en çok tercih edilen kanalı mobil bankacılık yıllara göreincelenmiştir. 2011-2018 yılları arasında mobil bankacılığın verimliliği müşteri adedi, finansalve finansal olmayan işlemlere göre veri zarflama analizi ile belirlenmiştir. Mobil bankacılıkkullanımındaki artışın ekonomik durgunluk dönemlerindeki etkisi ortaya çıkarılmıştır.Çalışmanın sonucunda mevduat bankaları 2011 ile 2018 yılları arasında sadece 2013yılında verimli bir şekilde faaliyetlerini devam ettirirken, verimliliğin en düşük olarakbelirlendiği yıl 2012 olmuştur. Mobil bankacılık kanalı ise 2011, 2017 ve 2018 yıllarındaverimlilik şartlarını sağlarken, 2013 yılı verimliliğin en düşük olduğu yıl olarak dikkatçekmiştir.Anahtar Kelimeler: mobil bankacılık, verimlilik, internet, veri zarflama analizi, müşteri Banking is one of the most sensitive sectors in recent years. In particular, the demandfor digital channels along with the increase in the number of internet users in Turkey and haveincreased. With these investments, classical banking has started to be replaced by digitalchannels. With the decrease in the number of branches, the decrease in the need for manpowerand the increasing demands, the digitalization of the sector has begun to be debated.In this study, the most preferred channel of digital fields was examined according tomobile banking years. The productivity of mobile banking between the years of 2007-2018 wasdetermined by data envelopment analysis according to the number of customers, financial andnon-financial transactions. The impact of the increase in the use of mobile banking on theeconomic recession was revealed.As a result of the study, while the deposit banks only continued to operate productivityin 2013 between 2011 and 2018, the year 2012 was the lowest. On the other hand, while themobile banking way provided the conditions of productivity in 2011, 2017 and 2018, 2013 wasthe year when the productivity was the lowest draw attention.Keywords: mobile banking, productivity, internet, data envelopment analysis, customer
Collections