Aile şirketlerinde kurumsallaşmayı etkileyen faktörler: Diyarbakır ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı aile şirketlerinde kurumsallaşmayı etkileyen faktörleri tespit etmektir. Bu çalışmada toplam beş bölüm bulunmaktadır. Öncelikle giriş bölümünde konuyla ilgili ilk izlenimin oluşması için elde edilmiş bilgiler verilmektedir. Birinci bölümde ise problemin durumu, araştırmanın amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları gibi başlıklar yer almaktadır. İkinci bölümde aile şirketi kavramı, aile şirketlerinin kuruluşu ve gelişimi, aile şirketlerinin üstün ve zayıf yönleri, işletmelerde genel olarak kurumsallaşma, kurumsallaşmanın tanımı, örgütsel kurumsallaşmanın öğeleri, örgütsel kurumsallaşma yaklaşımları, kurumsallaşmanın göstergeleri, kurumsallaşma süreci, kurumsallaşmış şirketlerin özellikleri ve ilgili araştırmalar gibi konu başlıkları bulunmaktadır.Bu araştırmada kullanılan model, desen, evren ve örneklem, geçerlik ve güvenirlik, veri toplama araçları, görüşme formuna cevap verenlerin demografik özellikleri ve görüşme formuna cevap veren şirketlerin demografik özellikleri ve verilerin analizi gibi konu başlıklarına çalışmanın üçüncü bölümünde yer verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma faktörlerinin frekansları ve araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve yorum gibi konu başlıkları vardır. Son olarak beşinci bölümde sonuç ve öneriler belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Aile Şirketleri, Kurumsallaşma, Kurumsallaşmayı Etkileyen Faktörler The purpose of this study is to determine the factors affecting institutionalization in family owned businesses. There are five sections in the study. Firstly, in the introduction section, acquired information is introduced for the first impression of the subject. The first section includes titles such as situation of the problem, purpose, importance, assumptions and limitations of the research. In the second section, there are topics such as concept of family owned business, establishment and development of family owned businesses, superior and weak aspects of family owned businesses, institutionalization in general, definition of institutionalization, elements of organizational institutionalization, indicators of institutionalization, approaches of organizational institutionalization, institutionalization purposes of business, process of institutionalization, properties of institutionalized businesses and related researches.The titles such as model, pattern, universe and sample which were used in this research, the validity and reliability, data collection tools, demographic properties of people who answered the interview form and demographic properties of businesses which answered the interview form and analysis of data were included in the third section of the study. There are titles such as frequencies of the research factors and evaluation of the research data and interpretation in the fourth section. Finally, in the fifth section, result and recommendations are expressed.Keywords: Family Owned Businesses, Institutionalization, Factors Affecting Institutionalization
Collections