Erken dönem Türkiye Cumhuriyeti`nde ideolojik araç olarak eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Althusser'e göre devletin ideolojik aygıtı, zor kullanmaya dayanmayan; devlet ideolojisinin ve öngördüğü yaşayış biçiminin halk tarafından doğal karşılanmasını amaç edinir. Bu doğrultuda Althusser'e göre eğitim, egemen ideolojiye boyun eğmeyi öngören bir pratikle gerçekleşir. Bu çalışmada Althusser'in devletin ideolojik aygıtları yaklaşımı çerçevesinde erken dönem Türkiye Cumhuriyeti'nde (1923-1938) eğitimin ideolojik bir aygıt olarak kullanımı araştırılmıştır. Buna göre eğitimin genç cumhuriyette ulus inşasında kullanıldığı öne sürülmüştür. Söz konusu döneme ışık tutan metinler incelenerek eğitimin ideolojik bir aygıt olarak kullandığı tespit edilmiştir. Acording to Althusser state has ideological apparatus which is based on without use of force. This apparatus of state aims to ensure that the way of living that it envisions are accepted by the people. In this sense, according to Althusser, education appears through a practice that contemplates submission to the dominant ideology.In this study, the Republic of Turkey in the early period (1923-1938) has been researched for use as an ideological apparatus of education. Accordingly, in this study, it has been claimed that education is used in the nation-building in the young republic. It is argued that the education is utilized as an ideological apparatus in the light of the examination of texts covering the period in question.
Collections