6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun kapsamında tüketici uyuşmazlıkları ve çözüm yolları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketici uyuşmazlıkları ve bu uyuşmazlıkların çözüm yolları incelenmiştir. Öncelikle, tüketici hukukuna ilişkin genel bilgi verilmiştir. Bu doğrultuda, tüketici hukukunun genel kavramlarını teşkil eden tüketici kavramı ile; satıcı-sağlayıcı ve tüketici işlemi kavramları açıklanmıştır. Ardından tüketicinin korunmasının nedenleri, Kanun'un kapsamı ve tüketici hukukunun tarihsel gelişimi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, çalışmamızın esas konusunu oluşturan tüketici uyuşmazlıkları kavramı belirlenmiştir. Kanun'da düzenlenen tüketici sözleşmelerinden doğabilecek uyuşmazlıklar Yargıtay kararları ışığında tek tek açıklanmış; ayrıca tüketici örgütleri ile Bakanlık tarafından açılabilecek davalar da belirtilmiştir. Üçüncü bölümde ise, tüketici uyuşmazlıklarının çözüm yollarına geniş yer verilmiştir. Bu kapsamda tüketici hakem heyetleri ile tüketici mahkemeleri incelenmiş; bunun yanı sıra hukuk sistemimizde yer alan diğer uyuşmazlık çözüm yollarına başvuru durumları değerlendirilmiştir. In this study, consumer disputes and their solutions within the scope of the consumer protection law no:6502 have been examined. At first, general information about consumer law have been summarized. Accordingly, the concept of `consumer`, `vendor-provider` and `consumer transactions` which are the basic essentials of the consumer have been explained. Then, the reasons of consumer protection, the scope of the Law no:6502 and the historical development of consumer law have been discussed. In the second part of our paper, the concept of `consumer disputes` which is the main subject of our study have been specified. In the light of the Supreme Court decisions, the consumer contracts regulated in the Law no:6502 have been examined one by one. In addition, lawsuits that may be filed by the consumer organizations and the Ministry have been stated. In the third part, the ways of resolving consumer disputes have been discussed detailed. In this context, consumer arbitration boards and consumer courts were examined; additionally, the cases of application to other dispute resolution methods in our legal system were evaluated.
Collections