Kalp ve damar cerrahi yoğun bakım ünitesinde entübe hastalarla iletişim amacıyla geliştirilen resimli iletişim kartlarının etkinliğinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Entübe hastalarla iletişim sürecinde kullanılmak üzere geliştirilen resimli iletişim kartlarının hastalar ile iletişimi ve iletişime yönelik memnuniyetlerini arttırmada etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla planlanan tanımlayıcı niteliğindeki bu araştırma Gaziantep Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Erişkin Kalp Damar Yoğun Bakım Ünitesinde yatan açık kalp cerrahisi gerçekleştirilmiş ve entübe edilmiş olan 47 hasta oluşturmuştur. Çalışmada veriler, litaratürden yararlanılarak hazırlanan Resimli İletişim Kartlarında Yer Alacak Konuları Belirleyici Hasta Görüş-Öneri Formu, Entübe Olduğu Süre İçinde Hastanın İletişimle İlgili Deneyimlerini Belirlemeye Yönelik Soru Formu ve İletişim Sürecini Değerlendirme Formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, Pearson Ki-Kare veya Fisher-Freeman-Halton testinden uygun olanı ile incelenmiştir. Hastaların yaş ortalamaları 56±14.6; çoğunluğu erkek, evli, ilköğretim mezunudur. Hastaların %82.98'i sağlık personelinin entübe hastalarla iletişiminde resimli iletişim kartlarının yardımcı olduğunu belirtmişlerdir. Çalışmada yer alan daha önce entübasyon ve yoğun bakım deneyimi olan hastaların sağlık personeli ile iletişimde daha fazla güçlük yaşadıkları belirlenmiştir (p<0.05). Çalışma kapsamında bulunan hastaların %87.2' si sağlık personelinin resimli iletişim kartlarını entübe hastaların iletişiminde kullanmasını önermişlerdir. Sonuç olarak entübe hastalarla iletişimde resimli iletişim kartlarının etkin bir yöntem olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler; ĠletiĢim, Mekanik ventilasyon, Resimli iletiĢim kartı, Sözel olmayan iletiĢim, Yoğun bakım ünitesi This descriptive study has been conducted in Gaziantep University Research and Training Hospital in order to determine the efficiency of coloured communication cards in improving satisfaction of communication for intubated patients. The sample of the study was consisted of 47 volunteer patients who had been undergone open cardiac surgery and intubated. The data was obtained from the Patient Thought-Suggestion Form used to determine the subjects of coloured communication cards prepared by making use of actual literature, questionnaire form determining patients' experiences about communication during intubation and Communication process determination form. Besides the descriptive statistics, Pearson Ki-square or Fisher-Freeman-Halton test was used regarding appropriateness. The average age of patients were 56±14.6; mostly men, married, primary school graduated. The 82.98 % of patients stated that coloured communication cards helped them to communicate with health professionals. It was determined that patients with a past history of intubation and intensive care unit faced more difficulties in communication (p<0.05). The 87.2 % of patients attended the study suggested that health care professionals use coloured communication cards to communicated with intubated patients. It is concluded that using coloured communication cards to communicate with intubated patients is an efficient method.Key Words: Coloured Communication Cards, Mechanical Ventilation, Communication, Unverbal Communication, Intensive Care Unit.
Collections