Diyabetli hastalarda diyabet okulu eğitiminin öz bakıma etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Emre UZUN, Diyabetli Hastalarda Diyabet Okul Eğitiminin Öz Bakıma Etkisinin Araştırılması, Hemşirelik Programı, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep, 2019. Araştırma, Hatay Reyhanlı Devlet Hastanesi Diyabet Polikliniğine başvuran, araştırmaya dahil olma kriterlerine uyan 100 hasta ile diyabet okulunun diyabetli bireylerde özbakım algısına etkisini incelemek amacıyla ön test-son test kontrol gruplu deneysel olarak yapıldı. Veriler `Kişisel Özellikleri Tanıtıcı Anket Formu` ve `Diyabet Özbakım Aktiviteleri Anketi` kullanılarak toplandı. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edildi. Deney ve kontrol grubundaki bireylerin sosyo-demografik özellikleri, diyabete ilişkin özellikleri, diyabetik parametre özellikleri incelendiğinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmedi. Deney grubunda diyabet okulu eğitiminden sonraki diyet yapma, egzersiz yapma, ayak bakımı ve kan şekeri testleri puanlarında eğitimden önceki puanları arasında anlamlı bir fark bulundu (p<0,05). Emre UZUN, Research on Effects of Diabetic School Education on Self Care at Diabetic Patients.Nursing Program, Graduate Thesis, Gaziantep, 2019. The study was conducted as experimental and pretest-posttest control group in order to examine the effect of the diabetes school on the self-care perception of diabetic patients with 100 patients who were admitted to the Diabetes Polyclinic of Hatay Reyhanlı State Hospital. The data were collected using the top `Personal Characteristics Descriptive Survey Form Ver` and `Diabetes Self-Care Activities Survey Ver.` The data obtained from the study were analyzed using SPSS for Windows 22.0 software. There were no statistically significant differences between the two groups in terms of the socio-demographic characteristics, diabetic characteristics, and diabetic parameter characteristics of the subjects in the experimental and control groups. In the experimental group, there was a significant difference between the scores of dieting, exercise, foot care and blood glucose tests before and after the school education(p<0,05).
Collections