Electronic public distribution system e- government food department
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, `Elektronik Kamu Dağıtım Sistemi`, vatandaşlar için hazırlanmış web tabanlı çevrimiçi bir uygulamadır. Bu tezin asıl problemi `Gıda Dairesi (FDO)` nın otomatikleştirilmesi ve teslimat hizmetlerinin ağırlıklı olarak vatandaşlara ve kamu sektörlerine dijitalleştirilmesidir. (FDO), Süleymaniye Valiliği için özel olarak otomatikleştirilmiştir. Bu sistemin ana hedefleri, günlük sorunları çözmek için kullanıcıları etkileşimli ve kolaylaştırmaktır.Vatandaşlar, bu sistemi, sorunlarını çözmek için müşteri tarafında Ticaret Bakanlığına elektronik hükümet içinde bilgi aramak ve gerekli belgeleri göndermek için kullanabilirler. Ayrıca, sisteme girmek için ailenin tam adı ve rasyon kartı numarasını kullanarak veri tabanında bilgilerini tamamlamak için kullanılır. Vatandaş bu davayı takip edebilir ve bu isteğin sonucunu sistemden bulabilir.Bu sorunun üstesinden gelmek için C2G ve G2C gibi hükümet türleri kullanılmıştır. `vatandaş için hükümet ve hükümet için vatandaş` kullanıcıları, taleplerini Elektronik Kamu Dağıtım Sistemine doğrudan gönderebilir ve sistemin E-merkezi, bu özel durumlarda kullanıcıya özel bir kullanıcı adı ve parola veren personel tarafından güncelleme ve artırma yapabilir. Aile, kişi ve aracı gibi veritabanı dosyalarında. Sistemi değerlendirirken `Usablity test Modeli` sistemi kullanırken kullanıcıların memnuniyetini değerlendirmek için kullanılmıştır ve bu nedenle sistemin dört yöneticisi ve 300 üç yüz çevrimiçi kullanıcı güvenilirliğin ölçümünü test etmek için görev yapmışlardır, Kullanılabilirlik ve sistemin kullanılabilirliği.Sonuçlar, Usablity test Modelini kullanarak elde edilen kullanıcı memnuniyeti geri bildirimlerini göstermektedir. This thesis entitles `Electronic Public Distribution System` is a web based an online application intended for citizen. The main problem of this thesis is to automating `Food Department Office (FDO)` and digitalizes deliver services mainly to the citizens and public sectors. (FDO) has been automated specially for Governorate of Sulaimani Region. The main objectives of this system are to make it interactive and facilities to the users for solving daily problems.Citizens can use this system to search for information and send necessary documents within the electronic government for the Ministry of Commerce in client side for solving their problems. Also it is used to complete their information in the database system by using full name and ration card number of family to enter the system. Citizen can follow this case and can find the result for this request from the system.To tackle this problem the government's types such as C2G and G2C have been used. `Citizen to Government and Government to Citizen` users can send their request to Electronic Public Distribution System directly and E-center of the system can take action for these cases by staff member who has a special user name and password, staff can do update and increase in the database files such as family, person, and agent. In order to evaluate the system ` Usability test Model` have been used to evaluate the satisfactions of the users during using the system and for this reason four administrators of the system and 300 three hundreds of online users have been involved to test the measurement of the reliability, usability and availability the system.The results shows that the users satisfaction feedbacks obtained by using Usability test Model.
Collections