Alışveriş merkezlerinde iç mekana dayalı yön bulma algısı : Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alışveriş Merkezlerinde İç Mekana Dayalı Yön Bulma Algısı : Gaziantep Örneği ÖZET Alışveriş; insanın varoluşundan bu yana yaşamlarında her zaman ihtiyaç duyduklarıbir olgudur. Kervansaraylarla başlayan alışveriş süreci; arastalar, bedestenler ve kapalıçarşılar derken günümüz modern alışveriş merkezlerine kadar uzanan bir gelişimsürecinden geçmiştir. Önceleri amaç yaşamsal ihtiyaçları karşılamak olmuşken,günümüzde alışveriş olgusu birçok anlam taşımaktadır. İnsanlar sosyalleşmek, boşzamanlarını değerlendirmek ya da daha konforlu bir yaşam sürmek için alışverişyapmaktadır. Zaman içerisinde değişen ihtiyaçlar, satın alınan ürünleri ve mekanları dadeğiştirmiştir. Gelişen teknoloji ve değişen yaşam koşulları insanları daha yoğun birtempoya sürüklemiştir. Bu tempo içerisinde insanlar, hem özel hayatlarına hem de işhayatlarına yetişebilmek için zamanla yarışmaktadır. Alışveriş merkezleri, zamanlayarışan bu insanların bütün ihtiyaçlarını bir arada bulabildikleri kompleks mekanlardır.En değerli varlığı zaman olan insanların alışveriş merkezleri gibi kompleks mekanlardaaradıkları ürün ve hizmetlere kolayca ulaşabilmeleri çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı;mekanlarda yönlendirici tasarım unsurları kullanılarak, insanların mekan içerisinde kolayyön bulabilmelerini sağlamaktır. Çalışmamız 100 kullanıcı tarafından yanıtlanan anketsonuçları ile desteklenmiştir. Alışveriş merkezlerinde yönlendirici tasarım unsurlarınınkullanılmasıyla birlikte, kullanıcıların yön bulma davranışları değerlendirilmiş veöneriler belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler; Alışveriş, alışveriş merkezleri, yönlendirici tasarım unsurları İnterior Design Oriented Sense Of Navigation : A Case Study İn Gaziantep ABSTRACTEver since people have existed, they had the need for shopping. The development of shoppingplaces started with caravanserai, which were followed by arasta, bedesten (covered turkishbazaar) all the way to modern shopping centers of today. Earlier people used to shop for theirbasic needs , but today people do shopping not only to purchase their basic needs but to socialize,to spend their free time, or to obtain a more luxurious lifestyle. As human needs evolved overtime , products that people purchase and places where they shop also evolved. Advances intechnology , changes in people's lifestyles, led them to a more demanding day to day schedule.People try to achieve work-life balance while they have intense work schedules. Shoppingcenters are sophisticated places where people can find all they need in one location. İts reallyimportant that people can find what they need, when they have limited time. The goal of thisstudy is to use (principles of easy navigation in a building) to help people find their way inbuildings easily. Our study is backed up with a survey which was taken by 100 users. Weevaluated how people find their way in a building and made suggestions.Keywords; Shop, shopping center, principles of easy navigation in a building
Collections