Eskişehirdeki tramvay sisteminin aynı sistem özellikleri kullanan diğer illerle matlab programı kullanılarak qfd uygulamasıyla iyileştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tramvay sistemleri, sistem özellikleri (hat, araç, biletleme, vb.) bakımından diğer ulaşım sistemlerinden farklılık göstermektedir. Bilindiği üzere toplu taşıma sistemleri planlanırken, yolculuk talepleri dikkate alınmaktadır. Mevcut durum analizi ve Ulaşım Ana Planı modeli gibi kaynaklardan elde edilen bu veriler kullanılarak, gelecekteki yolculuk talebindeki artış miktarına göre de uygulanacak sisteme karar verilmektedir. Hesaplanan yolculuk taleplerini karşılayacak ölçüde kapasite hesapları yapılarak uygun toplu taşıma sistemine karar verilmektedir. Sonraki aşamada ise finansal durum, kredibilite ve özkaynak kullanımı ile ilgili durumlar gözden geçirilerek sistem seçimi yapılmakta ve bu doğrultuda seçilen sistemin uygulanmasına yönelik proje çalışmaları gerçekleştirilmektedir.Kapasite, biletleme sistemleri, bakım ve ücretlendirme sistemleri gibi özellikler açısından Eskişehir ile benzer özellikler gösteren Kayseri, Samsun, Konya, Gaziantep illeri genelinde de Tramvay sistem uygulamaları kullanılmaktadır.Tramvay sistemleri dünya genelinde kabul görmüş sistemlerdendir ancak Türkiye genelindeki uygulamalarında bazı problemler yaşanmaktadır. Türkiye de Eskişehir ili öğrencilerin en çok bulunduğu illerden birisidir bu sebeple tramvay kullanımı açısından çok önemlidir ve düzgün işleyen bir tramvay sistemine gerek duyulan en önemli illerin başında gelmektedir. Bu çalışmada Eskişehir ili ile çeşitli illerdeki tramvay sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları dikkate alınarak Eskişehir ilinde tramvay sisteminin en çok tercih edilen toplu taşıma sistemi olması için sistem üzerinde yapılması gereken iyileştirmeler; yatırımcı pozisyonundaki İDARE ile kullanıcı pozisyonundaki yolcuların taleplerinin dikkate alınması suretiyle ve sistem teknik özellikleri baz alınarak `Kalite Fonksiyon Yayılımı` (QFD) uygulamaları ile belirlenmiştir.Sonuç olarak sistem iyileştirmeleri ile ilgili öneriler yapılmış ve Tramvay sisteminin en önemli toplu taşıma sistemi olarak Eskişehir genelinde kabul görmesi için iyileştirilmesi gereken sistem özellikleri ortaya konmuştur. Tram systems differ from other rail systems in terms of system characteristics (line, vehicle, ticketing, etc.).As is known, when planning public transport systems, travel demands are taken into consideration. By using these data that are obtained from the sources such as existing situation analysis and Transport Master Plan model, relevant decision is made for selecting the right system according to the increase amount in the future passenger travel demand. In order to meet the calculated travel demands, capacity calculations are made and appropriate public transportation system is decided.In the next stage, the financial situation, the credibility and the use of the shareholders' equity are reviewed and the system selection is made and project studies are carried out toward implementing the chosen system. In terms of features such as capacity, ticketing systems, maintenance and pricing systems, Tram system applications are used in Kayseri, Samsun, Konya and Gaziantep provinces which have similar features with Eskişehir. The tram system is one of the world recognized throughout the system, but there have been some problems in practice throughout Turkey. Eskişehir is one of the provinces where the students are the most, therefore, it is very important for the use of trams and it is one of the most important cities where a properly functioning tram system is needed.In this study, considering the advantages and disadvantages of tram systems in Eskişehir and various provinces, this study was designed to be the most preferred public transportation system of the tram system in Eskişehir.Within the scope of this study, considering the advantages and disadvantages of the Eskişehir tram system against the alternative provinces systems, in order to maintain its position as a 'preferred public transportation system' in Eskişehir ; the intended improvement works on the system have been defined by considering the demands of government as 'INVESTOR' and the requirements of the passengers as 'USERS', and with `Quality Function Deployment` (QFD) implementations based on the system technical features. As a result, relevant recommendations are made for system improvements and in order to ascertain tram system as the preferred public transport system in Eskişehir, required system features to be improved are put forward.
Collections