AB`ye uyum sürecinde Türkiye`nin sınır yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkiye'nin sınır yönetimi ile AB'nin üye ülkeleriyle gerçekleştirdiği entegre sınıryönetimi incelenmekte ve Türkiye'nin Entegre Sınır Yönetimi sürecindeki çalışmaları ışığındabir analiz yapılmaktadır. Sonunda Türkiye'nin entegre sınır yönetimi sürecinde ne aşamadaolduğu ve bu süreçte hazırlanan Sınır Muhafaza Teşkilatı Başkanlığı Kanun Tasarısı'nın AB'ninçerçevesini çizdiği teşkilat yapısına ne kadar uyduğuna dair sorulara cevap bulmakamaçlanmaktadır.Bu sorulara cevap ararken literatür taramasına ek olarak farklı beş üye ülke sınır modeli?örnek? olarak incelenmiştir. Veri edinmede örnek olay yönteminin tercih edilmesinin ikitemel gerekçesi vardır. Bunlardan biri, her ülkenin sınır yapılarına ve tehdit algılamalarınagöre farklılaşan sınır yönetim teşkilatlarını görmektir. İkincisi ise, yeşil ve mavi sınırlarasahip olan bu ülke modellerinden Türkiye'nin sınır yönetimine uyarlanabilecek olanlarıgörebilmektir.Türkiye'de sınır yönetimi alanında farklı kurumların görev ve yetkilerinin olduğu çoklu biryapılanma mevcuttur. Bu durum entegre sınır yönetimi anlayışına aykırı olup, uygulamada dabirçok problemi beraberinde getirmektedir. Türkiye'nin sınır yönetiminde sınır kapılarındakişilerin giriş çıkışları İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü, eşya giriş ve çıkışlarındaGümrük ve Ticaret Bakanlığı, sınır kapıları arasındaki kara sınırlarında, Kara KuvvetleriKomutanlığı ile Jandarma Genel Komutanlığı ve deniz sınırlarında ise Sahil GüvenlikKomutanlığı görev yapmaktadır. Sınır kapılarında ise, bulunduğu yerin valiliğine bağlı olarakgörev yapan Sınır Kapısı Mülki İdare Amirlikleri bulunmaktadır.Avrupa Birliği'nde entegre sınır yönetimi ile, bir yandan yasal ticaretin kolaylaştırılması vekişilerin seyahat özgürlüğünün hukuka uygun olarak kullanılması için olabildiğince açık veşeffaf sınırlar, diğer yandan da yasadışı geçişler ve yasal olmayan ticaret usullerine karşı daolabildiğince güvenli sınırlar hedeflenmektedir.Entegre sınır yönetimi, Türkiye'nin üyelik sürecinde müzakerelerde 24. faslın açılış kriteriniteşkil etmektedir. AB'ye aday olan ülkeler gibi Türkiye'nin de Schengen müktesebatını vebunun üzerine getirilecek düzenlemeleri kabul zorunluluğu bulunmaktadır. Üyelikmüzakerelerinde Adalet, Özgürlük ve Güvenlik faslının en önemli konusu olan sınır yönetimialanında Türkiye'nin yaptığı ve yapacağı çalışmalar AB tarafından ilgiyle izlenmektedir.Bu çerçevede yapılan çalışmalar sonucunda, Türkiye'nin attığı ve atacağı adımlar ile yasalaştığıtakdirde yeni Teşkilat Kanunu ile sınır güvenliğinde çoklu yapının getirdiği yönetimsıkıntılarından kurtulması ve kendi sınır yapısına uygun Entegre Sınır Yönetim Modelini vesınır teşkilatını kurması beklenmektedir. In this study, Turkey?s border management and the integrated border management that EuropeanUnion realizes with its member nations is analysed. In addition to this, an analysis is made inlight of studies of process of Turkey?s integrated border management. At last; it is aimed toanswer questions about the stage of Turkey?s integrated border management and how a DraftProposal of Directorate of Border Protection Organization is in conformity with OrganisationConstruction that European Union framed.While assessing these questions, in addition to review of the literature, border models of fivedifferent member nations were analysed as examples. There are two major reasons to prefer casestudy method with regard to data gathering. One of them is to observe how the bordermanagement organizations differentiate according to border structure and threat perceptions ofeach country. The second one is to observe the adjustable border managements for Turkey,which have green and blue borders.There is a multiplicity of authorities in which several corporations have missions andoverlapping jurisdictions for the border managements in Turkey. This situation causes manyproblems as it is contrary to integrated border management. In the border management ofTurkey, Police Department of Ministry of Interior is in charge of entrance and exit in bordergates, Ministry of Custom and Commerce is in charge of auditing the input-output ofcommodity, Turkish Land Force Command and Gendarmerie General Command are bothresponsible for land between border gates and for coastal areas, Coast Guard Command isresponsible. On border gates, Civil Control Authority, which is bound to governership, is incharge.With integrated management of borders In European Union, it is aimed to have transparentborders for legal crossing and commerce, and secure borders against illegal ones.For the membership of EU of Turkey, integrated border management is the opening criteria of24th chapter. As all member countries, Turkey is also ought to accept the SchengenCommunitarian and its regulations. During membership negotiations, effort on bordermanagement for the chapter of Justice, Freedom and Security is being pursued on the part ofEU.
Collections