İlköğretim okullarında ailenin eğitime katılımı ve okul sosyal hizmeti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ailenin eğitime katılımı, çocukların akademik başarısının yanı sıra kişilik gelişimleri ve sosyal uyumları açısından da son derece önemlidir. Fakat özellikle düşük sosyo-ekonomik düzeye sahip bölgelerde aile katılımı yeteri düzeyde gerçekleşmemektedir. Dolayısıyla ilköğretim düzeyinde aile katılımı ile ilgili sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara sosyal hizmet bağlamında çözüm önerileri geliştirilmesi son derece önemlidir.Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okullarında ailenin eğitime katılımı ile ilgili sorunların tespit edilmesi, bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirilmesi ve sosyal çalışmacı ihtiyacının ortaya konulmasıdır.Bu araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmada, 2011 -2012 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sultanbeyli ilçesinde alt-orta ve üst sosyoekonomik düzeylerden 6 okulda, çocukları 1-8. sınıflarda okuyan, eğitime katılımı az olan veliler arasından rastgele seçilen 335 veli ile çalışılmış, veriler daha çok kitleye, çabuk ve kolay ulaşmayı sağlayan anket yöntemi ile elde edilmiştir. Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Analiz sonucunda, araştırmaya katılan ailelerin, sosyo-demografik özellikler açısından dezavantajlı grup içerisinde yer aldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca eğitime katılımın az olmasında okullarda ailelerin katılımını teşvik edici uygulamaların olmaması ve sosyal çalışmacıya olan ihtiyaç tespit edilmiştir. Parent?s participation is very important not only for the academic performance of children but also for their development and social adaptation. However, particularly in regions with low socio-economic status parents participation is not sufficient. For this reason, it is very important to identify problems in relation to parent participation and to develop policy recommendations for solving these problems.The main purpose of this study is to identify problems in relation to parents participation in primary education, to develop policy recommendations for these problems and to emphasise the need for school social work.This research is a scientific field research. In this research, survey technique is used to reach a large group in a rapid and convenient way. 6 schools from low to middle socio-economic status families were chosen from Sultanbeyli district of Istanbul. In these schools, I worked with randomly selected 335 parents. Parents were selected among low-participating parents of primary school children from grades 1-8.SPSS 17.0 software was used to analyze data collected through this method. Various tables were produced based on these data and they have been interpreted. The analysis of data reveals that the non-participating families are mostly from disadvantaged groups in terms of socio-economic status. In additon to socio-economic status, lack of practices motivating families to participate has been identified as a barrier. The research demonstrates the need for school social worker to increase parent participation.
Collections