Türkiye`de denizcilik meslek eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hızla geliştiği ve rekabet koşullarının iyice zorlaştığı günümüz şartlarında toplum olarak ayakta kalabilmek ve yaşam kalitemizi artırmak için, değişen bu teknolojik gelişmelere uyum sağlamak, eğitilmiş ve hayat boyu eğitimi ilke edinmiş iş gücüne sahip olarak, paydaşlara kıyasla güçlü bir biçimde yola devam edebilmek kaçınılmaz bir gerçektir.Bu çerçevede, denizcilik eğitimine yönelik olarak ve bu alanda hizmet ve değer yaratan diğer tüm organizasyonlara yönelik minimum gereklilikler, STCW 78/95 Konvansiyonunda belirtilmekte olup taraf ülkeler de bu kuralları minimum gereklilik kabul ederek düzenlemelerini buna göre yapmalıdırlar. Bu konvansiyon 1978'de kabul görmüş ve 1995'de köklü değişiklikler yapılmış ve özellikle denizcilik eğitimi veren kurumlara ilişkin ciddi yaptırımlar içermektedir. Öncesine bakıldığında denizcilik eğitimi veren bir eğitim kurumu pek fazla imkan ve donanıma sahip değilken, yeni düzenlemelerle eğitim araç gereçleri, fiziki mekan ve eğitmen kriterleri, denizcilik eğitimi kalite standartları gibi hususlar başta olmak üzere birçok alanda köklü ve yaptırıcı değişiklikler gündeme gelmiş olup, bunlara uymayan ve Kalite Yeterlik Belgesi' ne sahip olmayan eğitim kurumlarından mezun olanların yeterlik hakları olmamaktadır.Fakat şu da bir gerçek ki maalesef bazen kişilerinin beceri ve bilgilerinden ziyade sadece sahip oldukları belgelere bakılmaktadır. Gemi işletenlerin düşük ücretli ve tecrübesiz, bilgisiz gemiadamı yerine, bilgi ve becerisi oldukça iyi işini maddi kazancın yanısıra aynı zamanda sevdiği için yapan başarılı gemiadamlarını tercih etmesi uzun vadede kaliteyi arttıracak, limanlarda gemi tutulmalarını en az seviyeye indirgeyecek, gemideki görev anlayışı ve işlerdeki işleyişi daha etkin kılacak ve eğitim kurumlarını da daha iyi eğitim vermeye zorlayacaktır.STCW Konvansiyonunda 1995 yılında yapılan değişiklikler, ülkemizde 2002 yılında yürürlüğe giren Gemiadamları Yönetmeliği ve bağlısı Eğitim ve Sınav Yönergesi ile uygulanmaya başlanmıştır. Denizcilik Eğitimi Kalite Standartları ise 2004 yılında uygulanmaya başlamış fakat eğitim kurumlarının sisteme tam olarak uyum sağlamaları yaklaşık 2005-2006 yıllarını bulmuştur.Her ne kadar iş ciddiye alınmış gibi görünse de, sistemde birçok aksaklık ve eksikliklerin olduğundan söz etmek mümkündür. Bu konular detaylı olarak ele alınmıştır. For surviving as a society and to improving our quality of life in today's conditions where in technology is developing rapidly and thoroughly the conditions of competition became more difficult, adapting to these changing technological developments, continuous strongly with a trained work force and the principle of lifelong education, compared with the stakeholders the road to an unavoidable fact.In this context, the minimum requirements that are for the training of maritime and all other organizations that create value and service in this area are given in STCW 78/95 Convention, countries party should accept this rules as minimum requirements and make arrangements according to this requirements. This convention was accepted in 1978 and revised in 1995 and includes severe sanctions for especially regarding maritime training institutions. Although before the new regulations, The maritime training institution didn?t have many facilities and equipment, then with the new regulations, long-standing and constructive changes has also raised in many areas such as training equipments, physical space and instructor criteria, maritime education quality standards. If the maritime education instutions don?t comply with this requirement and have Quality Proficiency Certificate, their students don?t have the right qualifications.But unfortunately, this is a reality that sometimes persons? documents are more important than their skills and knowledge. If owner prefers seaman who is paid low salary, is an inexperienced and ignorant rather than seaman who is paid more, has knowledge and skills and likes job, quality will improve in long term, ships will retentioned at ports at least level, the sense of duty and jobs on board will be a more effective and education and training institutions will give the training better.The changes made in STCW in 1995, was introduced in our country with the Seafarers Regulation came into force in 2002 and affiliated with the Education and Examination Regulations. Quality Standards for Maritime Education in 2004 began to be implemented but fully adapt to the system of educational institutions, approximately 2005-2006 years.Although the job appears to be taken seriously, the many faults and shortcomings in the system so to say. These issues were discussed in detail.
Collections