Kamu hizmet sektöründe çalışan memnuniyeti: Yalova örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmayla, çalışan memnuniyeti hakkındaki değerlendirmeler ve yapılan araştırmalar incelenmiş, değerlendirmeler göz önünde bulundurularak bir sonuca ulaşılma hedeflenmiştir. Çalışan memnuniyeti ile ilgili tartışmalara, bu sürecin lehindeki ve aleyhindeki argümanlara yer vererek nispeten daha dengeli ve soğukkanlı bir bakış açısının oluşmasına küçük bir katkı yapmaya çalışılmıştır.Yapılan birçok bilimsel araştırmada kamu hizmet sektöründe daha etkin ve etkili hizmetin çalışan memnuniyeti ya da memnuniyetsizliği ile doğru orantılı olduğu görülmüştür. Bu da çalışan memnuniyetinin önemini ortaya koymaktadır.Bu çalışmanın birinci bölümünde kavramsal çerçeve ve genel kavramlar üzerinde durulmuş, ikinci bölümünde kamu hizmet sektöründe çalışan memnuniyeti ve çalışan memnuniyetine etki eden faktörler üzerinde durulmuş, çalışmanın son bölümünde ise yapılan alan araştırması ve sonuçların analizi üzerinde durulmuştur.Yalova ilinde kamu hizmet sektöründe çalışan iki yüz doksan üç katılımcıya `Kamu Hizmet Sektöründe Çalışan Memnuniyeti: Yalova Örneği` adlı anket çalışması uygulanması sonucunda; çalışan memnuniyetine bakış açılarının temelinde demografik özellikler ile statülerin önemli ölçüde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmış ve toplanan veriler `SPSS 16 for Windows` adlı istatistik programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Anahtar kelimeler: Kalite, Kamu Hizmet Sektörü, Çalışan Memnuniyeti In this study, assessments and surveys of employee satisfaction were examined, taking into account assessments aimed to achieving a result. Discussions onemployee satisfaction, in this process by giving the arguments in favor and against the perspective of the formation of a relatively stable and cool tried to make a small contribution.The many scientific research more efficient and effective service to the publicservice sector employees were found to be directly proportional to the satisfaction ordissatisfaction. This demonstrates the importance of employee satisfaction.In the first part of this study focuses on the general concepts of the conceptual framework and the second section of the public service sector focuses on the factors that affect employee satisfaction and employee satisfaction, in the last part of the study focused on the research and analysis of results.Yalova province two hundred and ninety-three participants working in the publicservice sector `Public Service Sector Employee Satisfaction: Yalova Case` as a result of the implementation of surveys, employee satisfaction perspectives on the basis of demographic data it is concluded that significant influence with the statutes. Used as a method of data collection and data collected from the survey `SPSS 16 forWindows` was evaluated using statistical software.Key words: Quality, Public Service Sector, Employee Satisfaction
Collections