Belediyelerde çalışan memnuniyeti: Yalova Belediyesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün gelişen ve değişen dünyasında yerel yönetimlere verilen önem giderek artmaktadır. Yerel yönetimlerde personel yönetiminin gelişimi günümüze kadar pek çok değişim göstererek gelmiştir. Klasik personel yönetimi şimdiki zamanın gereklerine cevap verememektedir. Bundan dolayı klasik personel yönetimi son yıllarda şekil ve içerik değiştirerek, insan kaynakları yönetimine dönüşmek zorunda kalmıştır. Türkiye'de son yıllarda yerel yönetimlerle ilgili yeni düzenlemeler yapılmaktadır. Yeni yetki, görev ve sorumluluklarla yerel yönetimler bütünüyle yeniden yapılandırılmaktadır. Yerel yönetimlerin görevlerini gereği gibi yapabilmeleri için her şey den önce ona vücut veren görevlilere sahip olması gerekir. Yerel yönetimlere insan yetiştirecek akademinin kurulması ve insan kaynakları ihtiyacının buradan karşılanması gerekir. Bu çalışmada; birinci bölümde yerel yönetim kavramı, tanımı, belediye ve çalışan memnuniyeti hakkında bilgi verilmiş; ikinci bölümde, kalite, belediyelerde toplam kalite yönetimi, iç ve dış müşteri kavramı, insan kaynakları yönetimi ve fonksiyonlarına yer verilmiştir.Son bölümde ise Yalova Belediyesi çalışanlarına bir anket çalışması uygulanarak kurumda insan kaynakları fonksiyonlarının ne ölçüde etkili ve verimli bir şekilde uygulandığının ve çalışan memnuniyetine etkisinin olumlu ya da olumsuz sonuçları değerlendirilmeye çalışılmıştır. At the present time the world is changing and improving and as a result of that given importance is increasing to the local government. The development of personal management in local government has showed many changes. Traditional personal management could not enough for today?s requests. Therefore traditional personal management has to change its form and content into management of human resources. New regulations have made on local government in Turkey recently. Local governments are totally restructuring with new authorizations, duties and responsibilities. To do their duties properly, first of all the local governments should have the stuff who are the main component of the local governments. Establishment of academies to train people and to meet human resources requirement in those academies is necessity. In this study, the concept of local government in the first chapter, by definition, given information about the municipality and employee satisfaction, and the second section, the quality, municipalities, total quality management, internal and external customer concept and functions of human resource management are given.In last part an questionnaire applied to employee of city hall of Yalova, thus evaluation of the how effect of function of management of human resources and advantage and disadvantage of its on Employee Satisfaction has tried to find out.
Collections