Sosyal hizmet perspektifinden akademik başarı ve yalnızlık düzeyi ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumlar geliştikçe, ekonomik ve sosyal faaliyetlerle birlikte eğitim sistemleri ve yaklaşımları da değişmektedir. Bu değişim, eğitim sürecindeki öğrenciyi yakından etkiler. Eğitimde öğrenciden beklenen ve varlığını ortaya koymanın bir ölçütü olarak görülen akademik başarı, mutluluk ve sosyal destek sistemleri ile yakından ilgilidir. Yaşam serüveninde sürekli karşımıza çıkabilecek yalnızlık gibi duygu durumları, okul eğitimi sürecinde de karşımıza çıkabilmekte ve birçok problemin kaynağını oluşturmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, lise kademesindeki öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ve yalnızlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından anlamlı bir farkın olup olmadığını incelemektir. Bunun yanı sıra, akademik yönden başarısız çocuklar ile yalnızlık sorunu yaşayan öğrencilere bu değişkenler dikkate alınarak okul sosyal hizmeti olarak neler sunulabilir bunu tartışmaktır.Bu araştırma, tarama modeli ile yapılan betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Bursa ili Gemlik ilçesinde bulunan M.E.B.'e bağlı 7 tane ortaöğretim (lise) kurumunda öğrenim gören, her sınıf kademesinden random yöntemi ile seçilerek oluşturulmuş toplam 665 kişilik öğrenci örneklem grubu ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, geçerlik ve güvenirlik çalışması Demir (1989) tarafından yapılmış UCLA Yalnızlık Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanmış Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik programı kullanılmış, elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Analiz sonucunda, akademik başarı düzeyi ile yalnızlık düzeyi arasındaki anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Ayrıca, bazı değişkenlerin yalnızlık düzeyi ile anlamlı bir farkı, akademik başarı düzeyi ile anlamlı ilişkileri olduğu tespit edilmiştir. As the societies develops, education systems and approches changes with the economic and social activities. These changes effect the student involved in the education system. The academic achievement which indicates the existance of the student is related to happiness and social support systems. Feelings such as loneliness that we may come across during our life adventure could be confronted in the process of school education and could be the source of many problems. The main purpose of this study is investigate the levels of achievement and levels of loneliness of high school students in context of some variables and find out whether there are a significant difference between. On the other hand, it is aimed to find out what kind of social services could be given to academically unsuccessfull children and students with high loneliness level. This research was conducted as a descriptive field research based on scanning model. The sample group consisted of 665 studends chosen randomly from all classes from 7 high schools in Bursa city Gemlik town in 2013-2014 education term. As a means of data collection, UCLA Loneliness Scale which validity and reliability of were conducted by Demir (1989) and Personal Information Form prepared by the researcher were used. SPSS 21.0 statistical software used to analyze the data and from the findings tables and interpretations were created.As a result of analysis, it was observed that there is significant difference between the level of academic achievement and the level loneliness. Also, some of the variables have a significant difference with the levels of loneliness and a relation with levels of academic achievement.
Collections