Emevi Dönemi Zühd şairlerinden Ebûl-Esved ed - Düelî ve Divanı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ebu'l-Esved ed-Düelî, islam'ın ilk dönemlerinin ve özellikle Emevi döneminin zühd şairlerinden olarak görülüyor. Ebu'l-Esved'in adı, Al-İsabe fi Temyizi's-sahabe kitabında isminin Zalim b. Amr b. Süfyan olarak geçmektedir. çoğu kaynaklara baktığımızda tabakat alimlerinin Ebu'l-Esved ed-Düelî'nin 95. yılında vefat ettiğinde ve vefat ettiğinde de yaşının 85 olduğunu söylediklerini görüyoruz. Ebu'l-Esved, peygamber efendimiz zamanında Müslüman olmuş ancak peygamberimizi görmemiştir. Ebu'l-Esved, Ali b. Ebu Talip (r.a)'a arkadaşlık edenlerden, onu destekleyen ve sevenlerinin en başında gelmektedir. Ona ve Ehli beytine olan sevgisinden birçok şiirler yazmıştır. Ebu'l-Esved Nahiv İlminin ilk kurucusu ve Ku'an-Kerim'in noktalama işaretlerini ilk yapan kişidir. Hz. Peygamber zamanında yaşamış olduğundan bir çok büyük sahabeden hadisler rivayet etmiştir.Ebu'l-Esved ed-Düelî, Ömer b. Hattâb zamanında Basra'ya hicret etti, orada kaldı ve kendi ismi ona bir mescit inşa edildi. Hz. Ali döneminde ise daha büyük görevler üstlenerek, bir çok savaşta büyük katkıları oldu. Zühd, sözlükte dünyaya olan hırsın ve arzunun zıt anlamıdır. Bir şeye meyletmeyi terk etmektir. Istılahtaki anlamı ise; günahtan uzak durmak, ihtiyaç fazlasını almamak, Allah'tan alıkoyan şeyleri terk etmek ve yüz çevirmek, ahirette rahat etmek için dünyadaki rahatlığı bırakmaktır. Zühd şiirinin kökleri peygamber efendimizin gönderilişinden çok öncesine dayanmaktadır. Ibrahim (a.s.)'ın dinine tabi olanlar ve cahiliye döneminde Allah'ı birleyen insanlar da zühd şiirleri yazdılar. Ancak zühd şiirinin ana temeli İslamın ilk dönemine dayanır. Çünkü özünü Ku'an ve sünnetten alarak gerçek zühd hayatını yaşayıp bunu şiirlerine aktardılar. Daha sonar zühd şiiri emevi döneminde parladı. Bunun da dini, siyasi, sosyal ve dış etkenleri vardır. Jorge Zaydan bu dönemin şairleri hakkında şöyle demiştir: `şairleri doğruluğa, adalete ve fikir bağımsızlığına alıştılar. Muaviye'nin hilafeti hak etmediğini, onu zorla ve çevren aldığını düşünüyorlardı. Ebû'l-Esved Ed-Düelî de İslam kültürünün bir parçasını inşa eden bu şairlerden birisidir. Şüphesiz onun uzun hayatı, olaylar, değişimler ve tecrübelerle doludur. Diğer bir gerçek ise; Ebû'l-Esved Ed-Düelî dahi bir şair değildi ancak belli bir metodu olan ve elinden geleni yapan bir şairdir. Divanına baktığımızda arap şiir sanatının hemen hemen her konusunu ele almış. Şiirleri daha çok etrafında meydana gelen olayları gücü nispetinde doğru bir şekilde aktarmıştır. Ebu'l-Esved, is seen as The first period of Islam, and in particular as the poet of the Umayyad period asceticism. The name Abu al-Aswad Al-Isaba fi Temyizi's-companions of the name in his book passes Zalim b. Amr b. Sufyan. When Abu al-Aswad that most scholars died in the 95-Düelî'n we look at the multiplication of sources, and died at the age of 85 say that they are seeing. Abu al-Aswad, the time of our Prophet has not been a Muslim, but our Prophet. Abu al-Aswad, 'Ali b. Abu Talib (ra) 'a friendship from which comes the beginning of her who love and support. Many poems he wrote her love for him and his Ahl al-Bayt.Abu al-Aswad was the first person who first Grammar Scientific founder and Kur'an-Kerim punctuation. Hz. That lived during the Prophet's hadith was narrated from a very great companions. Abu al-Aswad to-Duel, Umar b. Khattab had emigrated to Basra in the time we stayed there and his name was her build a mosque. Hz. Ali era is taking on greater tasks, it was a very big contribution in the war.Zühd, is the dictionary definition of ambition in the world and the desire the opposite. Something has to leave to tend. The meaning of Technical Terms; abstain from sin, need to take more, to leave the thing that kept turning away from God and the Hereafter, is to leave the comfort of the world to be comfortable. The roots of asceticism is based on poetry long before being sent to our Prophet. Ibrahim (pbuh) which are subject to the era of ignorance God firmly towards the religion and people in asceticism poems they wrote. However, the main foundation of asceticism poetry is based on early Islam. Because the essence of Kuan and the true asceticism of life lived by the circumcision were transferred to this poem. More sonar asceticism poetry shone emevi period. This religious, political, social and external factors.He writes about the poet Jorge Zeyer of this period: `poets truth, justice, and they get used `to the idea of independence. The caliphate of Muawiyah did not deserve, they think that it has forced it and its surroundings. Abu al-Aswad in Ed-duel is one of those poets who built a part of the Islamic culture. No doubt his long life events, is full of changes and experiences. Another true; Abu al-Aswad Ed-duel was not even a poet, but a poet with a particular method, and is doing his hand. When we refer to the Court of Arabic poetry he has dealt almost every subject. The incidents occurred mostly around the poems were transferred correctly in proportion to the force.
Collections