Evolution of strategic directions of business groups: Evidence from Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Stratejik yönelim, literatürde stratejik redirection olarak var olan stratejik yeniden yönelme konusu literatürde karanlık kalan Türkiye için göz ardı edilmiş konulardan biridir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de işletme gruplarının stratejik yönelim evrimlerini çeşitli dönemler itibariyle (1950 öncesi dönem, 1950-1979, 1980-1999 ve 2000 sonrası) tanımlamakdır. Çalışmamıza Türkiye'de ki farklı sektörlerde faaliyet gösteren 102 işletme grubu dahil edilmiştir. İşletme grupları 1950 ve öncesi dönem, 1950-1979 dönemi, 1980-1999 dönemi ve 2000 sonrası dönem olmak üzere 4 döneme göre incelenmektedir.Stratejik yönelimlerin dönemler itibariyle nasıl bir görünüm arz ettiğini ve tüm süreç boyunca işletme gruplarının stratejik yeniden yönelimlerinin benzeşip benzeşmediğini belirlemek adına işletme gruplarının yeni sektör girişlerine bakılmış, ayrıca işletme gruplarının kuruluş tarihleri, ilk sektörleri gibi kontrol değişkenleri bakımından farklılaşıp farklılaşmadıkları incelenmiştir. İşletme gruplarının web siteleri üzerinden yapılan ve NACE sistemine dayalı yapılan kodlamalar neticesinde analize hazır hale getirilen veriler varyans analizi (ANOVA) kullanılarak yorumlanmıştır. The aim of this study is to define and present the evolution of strategic directions of business groups in Turkey in different periods (before 1950, 1950 – 1979, 1980 – 1999 and 2000 and after). Our study included in 102 business groups that are active in various sectors in Turkey. The business groups were analyzed according to the period that is divided in four time periods, first considered period is before 1950, the second is between 1950 and 1979, the third is between 1980 and 1999, and the last period is considered from 2000 and after.The all process of entrance into the new sectors of each business group was analyzed in order to determine whether there were similarities between business groups or not, and starting from the periods of strategic direction how they were presented. Also, it was analyzed whether there was difference or not when it comes to control variables such as date of establishment of business groups, first sectors of entrance. The analyses of variance (ANOVA) were used in order to analyze the date taken from the webpages and coded by the NACE codes.
Collections