Gönüllü kuruluşlarda gençlerin gönüllülük düzeyleri ve beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gönüllülük, geçmişte olduğu gibi günümüzde de ihtiyaç duyulan konulardan biridir. Gerek bireysel gerekse toplumsal düzeyde sosyal ve ekonomik kalkınmayı destekleyen gönüllülük, toplumsal bütünlüğün ve refahın sağlanmasında etkili olmaktadır. Gönüllüllük esas olarak yardımlaşma ve diğer kişilere faydalı olma isteğini içinde barındırmaktadır. Gönüllülük, gönüllü kuruluşların amaçlarını somut hale dönüştüren bir eylemdir. Sosyal refah sağlama amacına yönelik olarak faaliyet gösteren gönüllü kuruluşların, toplumsal yaşamdaki rolleri ve önemi her geçen gün artmaktadır. Gönüllü kuruluşların en önemli kaynaklarından biri gönüllü çalışan bireylerdir. Bu kuruluşlar açısından genç gönüllülerle çalışmak, kuruluşun paydaş ağının ve faaliyet alanının genişlemesini sağlamaktadır. Diğer yandan da gönüllü kuruluşlar gençlere gönüllülük yoluyla faalliyetlere katılma, yeni tecrübeler edinme ve kendini geliştirme imkânı sağlamaktadır. Gençlerin bu olumlu etkilerle tanışabilmeleri için gerekli olan en önemli sosyal çevrelerden biri ise üniversitelerdir. Yeni insanlarla tanışmak, yeni çevrelere girmek ve gönüllü çalışmaları tanımak genellikle üniversite ortamlarında gerçekleşmektedir. Bu bağlamda üniversiteler, gençlerin sosyal katılımı bizzat uygulayarak ve tecrübe ederek öğrenme fırsatı bulduğu eğitim kurumlarıdır. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı gönüllü kuruluşlarda aktif olarak gönüllü olan üniversite öğrencilerinin gönüllülük düzeylerini belirlemek ve gönüllülük hakkındaki düşünce, tutum, ve davranışlarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Yalova ilinde bulunan gönüllü kuruluşlarda gönüllü olan üniversite öğrencileri arasında gerçekleştirilmiştir. 225 üniversite öğrencisine anket çalışması yapılmış, anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde okuyan gençlerin daha fazla gönüllü olduğu, aile desteğinin genç gönüllüler üzerinde önemli etkiye sahip olduğu, gönüllü kuruluşların yeteri kadar kendilerini tanıtamadıkları, gençlere ulaşmada sosyal medyayı daha aktif kullanmaları gerektiği ve gönüllü faaliyet alanlarının en fazla eğitim ve sosyal hizmetlerde yoğunlaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Volunteering is one of the subjects we need today as we did in the past. Volunteering which supports social and economic development both an individual and social level is effective in providing social integrity and prosperity. Basically, volunteering includes the desire of help and being helpful to others. Volunteering is an action that makes goals of voluntary organizations concrete. Voluntary organizations' role in social life that operates in accordance with the goal of social welfare increases almost every day. The most important resource of voluntary organizations is volunteers. Working with these young people enables stakeholder network and field of activity of these organizations to extend. On the other hand, voluntary organizations provide youth to involve in activities and give them the opportunity to gain new experiences and self-improvement. One of the most important social environments for young people to be introduced to these positive effects is universities. Meeting new people, getting into new social circles and getting to know volunteering works usually take place in universities. Within this context, universities are education institutions that young people have the opportunity to practice and experience social inclusion by themselves. Accordingly, the aim of this study is to determine volunteering levels of university students which are active in voluntary organizations and to prove their attitude, opinion and behavior concerning volunteering. Within this context, this study was conducted among university students which participated in volunteering organizations in Yalova during 2014-2015 academic year. A questionnaire was made for 225 university students and SPSS 17.0 statistics program was used in solving the data from the questionnaire. Tables were formed from the data derived and they have been commented on. As a result of the study it is understood that students who study at the Faculty of Economics and Administrative Sciences are more likely to volunteer, support of the family has significant impact on young volunteering, voluntary organizations are not sufficiently conscious of themselves, using social media more actively in reaching out to young people is necessary and volunteer activity areas mainly focus on education and social services.
Collections