Şiddet içeren bilgisayar oyunlarının 13-14 yaş grubu çocukların saldırganlık davranışı üzerindeki etkileri: Yalova örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçen on yıl içerisinde internetin yaygınlaşması ve bilgisayarın insan yaşantısında daha çok yer alması, birçok alanda hayatı kolaylaştıran ve değiştiren bir olgudur. Bu durum yetişkinleri olduğu kadar çocukları ve ergenleri de hem olumlu hem de olumsuz yönden etkileyen sonuçlar doğurmuştur. Bilgisayar endüstrisinin önemli bir unsuru olan bilgisayar ve video oyunları günümüzde çok erken yaşlarda çocukların hayatının vazgeçilmez bir parçası halini almıştır. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki, özellikle şiddet içerikli oyunların kontrolsüz bir şekilde çocukların kullanımına sunulması, çocukların ruhsal ve davranışsal açıdan olumsuz etkilenmesine yol açmaktadır. Bu alanda son yıllarda artış gösteren birçok araştırmayı, çocukların ve ergenlerin şiddet içerikli bilgisayar oyunları ile kontrolsüz vakit geçirmelerinin saldırganlık davranışı üzerindeki etkilerini incelemeye yöneltmektedir. Bu çalışma, şiddet içerikli bilgisayar oyunlarının çocukların saldırganlık davranışları üzerindeki etkilerini tespit etmek üzere, Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği ile saldırganlığın alt boyutları olarak sınıflandırılan fiziksel saldırganlık, sözel saldırganlık, öfke ve düşmanlık ölçekleri çerçevesinde çocukların demografik ve bilgisayar oyunu oynama ile ilgili verileri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmaya katılan çocuklar, Yalova ilinde bulunan 11 ilköğretim okulunda 7. ve 8. sınıf düzeyinde eğitim ve öğrenim görmekte olan ve farklı sosyo-ekonomik gruplara ait 13-14 yaş grubu toplam 100 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmanın anket formunun ilk bölümünde çocukların demografik bilgileri ve bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarının tespit edildiği 7 soru ve Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği Testi'nin Türkçe tercümesinde yer alan 29 soru yer almaktadır. Veri Analizi Microsoft SPSS 20.0 programı yardımıyla yapılmış, veri analizinde tanımlayıcı analizler, ortalama analizi, Tukey HSD testi ve güvenirlik analizlerinde ise Tek Örneklem Anova Testlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın temel hipotezi doğrulanarak şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynamanın çocukların saldırganlık davranışı gösterme eğilimi üzerinde anlamlı derecede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The spread of internet and taking stage of computers in our life during the recent decade have simplified and changed the daily live. This situation creates results that affect both children and adults in positive and negative ways. Today, computer and video games that are the significant parts of computer industry, have become an indispensible part of children's life from early years of childhood. Researches show that violent computer games which are provided to children in an uncontrolled way negatively effects children from both psychological and behavioural side. Many studies in this field analyse the impacts of spending uncontrolled time with violent computer games on children's aggressiveness. In order to examine the affects of violent computer games on children's aggressiveness behaviour, this study analyzes the relationship between data related with demography of children and computer gaming habits by using the sub factors presented in Buss-Perry Aggression Scale such as physical aggression, verbal aggression, anger and hostility. The participants of the research consists of 100 children attending 7th and 8th grade in 11 primary schools in Yalova city who comes from different socioeconomic social classes and aged between 13 and 14. There are 7 questions in the first part of the questionnaire examining the demography and gaming habits of the children and 29 questions in the second part which are adopted from the Turkish translations of Buss-Perry Aggression Questionnaire. Data is analyzed with Microsoft SPSS 20.0 software by applying descriptive, mean analyses and Tukey HSD test and significance of the analyses is tested by using One Way Anova Test. The main hypothesis of the study has beenverified as the results of the study exhibits that playing violent computer games significantly and negatively affect the aggressive behaviour of children.
Collections