Türkiye`de sosyal hizmet bölümleri müfredat programlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Sosyal` kavramı, eğitim, ekonomi, siyaset, din, iletişim gibi temel sosyal kurumlar bağlamında bireyin, grupların diğer bireylerle, gruplarla ilişkilerini ifade eder. `Hizmet / çalışma` kavramı yapılan aktivitelerin düzen, disiplin ve sorumlulukla icra edildiğini vurgular. `Sosyal hizmet` / `sosyal çalışma` da her iki kavramın birleştirilmesiyle ve yakın tarihte, bir meslek ve bilim / disiplin olarak ortaya çıkmıştır. Böylelikle insanların hayırseverlik çerçevesinde yardımlarından çıkıp bir plan, teori, uygulama yöntemlerini içeren bir organizasyona, bir disipline geçilmiştir. O nedenle sosyal hizmet eğitimi verilmeye başlanmıştır. Türkiye'de de sosyal hizmet bölümü, ilk defa Hacettepe Üniversitesi'ne bağlı olarak kurulmuş ve uzun yıllar tek bir bölüm çatısı altında eğitim verilmiştir. Ancak özellikle son 10 yıldır açılan sosyal hizmet bölümleriyle birlikte sosyal hizmet eğitimi veren bölümlerin sayısı giderek artmıştır. Bu çerçevede çalışmada, sosyal hizmet eğitiminin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel süreci ile sosyal hizmet müfredatının da beslendiği diğer bilim dallarıyla ilişkisi ele alınmıştır. Türkiye'de 2015-2016 dönem itibariyle öğrenci alımı yapan, faal olarak eğitim sunan 37 sosyal hizmet bölümünden ulaşılabilen 35 üniversitenin ders planı ve 33 üniversitenin ders içeriği, internet verilerine dayanılarak bu tezde incelenmiştir. İnternet üzerinden ulaşılan ders içerikleri, birbirine yakın ya da farklı oluşları dikkate alınarak tasnif edilmiştir. Ele alınan dersin, hangi konularla/ başlıklarla öğrencilere sunulduğu tespit edilmiştir. Ayrıca hangi dersin, kaç saat üzerinden ve hangi dönemde sıklıkla verildiği incelenmiştir. Böylelikle çeşitlilik gösteren sosyal hizmet bölümleri müfredatları arasında bir birlikteliğin var olup olmadığının tespiti, araştırmanın amacını belirlemiştir. Çalışma sonrasında farklı ders adları, farklı krediler ve farklı dönemlerde okutulan derslerle karşılaşılmıştır. Bölümler arası bir birliktelik değil dağınıklık, kopukluk görülmüştür ki bu durumun, müfredat açısından bir keşmekeşliğe yol açtığı tespit edilmiştir. `Social` concept refers to relationships of individuals and groups with other individuals and groups, such as education, economy, politics, religion, communication in the context of basic social institutions. `Work` concept highlights that made activities are performed in order and discipline and a sense of responsibility. `Social work` also is emerged, in recent history, by combining these two concepts as a profession and a science / discipline. Thus, it has started an organization, instead of helping people in their philanthropy framework, that this organization includes plan, theory and methods of application. Therefore, they have been providing social work education. Social work department in Turkey was established, for the first time, depending on the Hacettepe University and for many years, it has been trained under a single roof section. However, especially in the last 10 years, together with the social work department opened that the number of department that social work education has increased. In this context, studies, two aspects are considered, the historical process of social work education in the world and in Turkey and its relationship with other branches of science that fed the social curriculum. In Turkey, as in the period 2015-2016, there are 37 social work departments. These departments provide training to students. Moving data from the internet, 35 university lesson plans and 33 university course contents were examined. The course content accessible over the internet have been classified considering occur close to each other or different. It has been identified as topics of the lectures. Which of course also given many hours and which were examined given period. When the study has been encountered that, in department, different courses are taught (and in different periods with different credit). Between departments, not a union, have seen gaps.
Collections