Sosyal hizmet lisans öğrencilerinin ruhsal hastalığa yönelik inançlarının belirlenmesi: Erzincan örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ruhsal hastalık, insanoğlu var olduğu zamandan beri süregelen bir hastalık türüdür. Tıpkı bedenin yıpranması, rahatsızlanması gibi ruhun da çökmesi, yorulması araştırma konusu olmuştur. Toplumda çeşitli sebeplerden dolayı ruhsal hastalığa karşı kültür temelli belli bir inanç ve tutum geliştirilmiştir. Çoğu zaman bu inanç ve tutum, olumsuz bir dayanağa sahiptir. Bu tez çalışmasında, toplum temelli meslekler içinde yer alan sosyal hizmetin ruhsal hastalıkları nasıl değerlendirdiği, değerlendirirken hangi kriterlere dikkat ettiği ele alınmıştır. Nitekim ruhsal hastalık, olumlu veya olumsuz inançlar ile sosyal hizmet açısından önemli bir yerde durmaktadır. Özellikle müracaatçının ruhsal açıdan ele alınması, sosyal çalışmacının lisans eğitiminde aldığı derslerin niteliğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Veriler sosyal hizmet lisans öğrencilerinin katkısıyla toplanmış olup SPSS ile istatistiksel analizi yapılmıştır. Sonuç olarak sosyal hizmet lisans öğrencilerinin ruhsal hastalığa yönelik inançları belirlenmeye çalışılmıştır. Ortaya çıkan veriler çeşitli sosyodemografik özelliklerle yorumlanmıştır. Ruhsal hastalığın öneminin anlaşılması için sosyal hizmet eğitiminde psikiyatrik sosyal hizmetin ne kadar anlamlı bir ders olduğu değerlendirilmiştir. Mental illness is a kind of ongoing illness since humanbeing has existed. The collapse of the spirit has been a research topic just as getting exhausted or becoming sick of body.Because of the various reasons in society a certain culture based belief or attitude has been developed to the mental illness. Most of the time, this belief and attitude have a negative basis. In this thesis, it has been a mystery that how social works in community based occupations evaluated mental illness, and which criterias it gave attention while evaluating. Thus, as mental illness is being dealed a negative or positive belief (moving in) stands in an important place in terms of social work. Especially, the mental consideration of an client, reveals the quality of lessons of work in licence education. It has been used quantitative research technique and methods. Datas have been collected with helping of social work licence students and have been analyzed statistical SPSS.Eventually, about mental illness, the belives of social work licence students have been tried to determine. Resulting data has been commented with sociodemographic features. To understand the importance of mental illness, in social work education, it has been evaluated how meaningful lesson is psychiatric social work.
Collections