Reklamcılıkta global stratejiler Netflix Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ürün ya da hizmetlerin satış veya pazarlama amacıyla tüketiciyle buluşmasını sağlayan reklam ve reklamcılık faaliyetleri, asırlardır varlığını korumaktadır. Yüzyıllar boyunca gelişen ve değişen kitle iletişim araçları, reklamcılığın benzer biçimde değişim ve gelişimini sağlamıştır. Tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ya da tüketiciye yeni bir hizmeti satmak amacıyla birçok strateji geliştirilmiştir. Bu stratejilerin bazıları günümüzde hala kullanılırken bazıları ise geçmişin tozlu sayfalarında yerini almıştır. Reklamcılık anlayışının gösterdiği değişimin bir diğer önemli boyutunu oluşturan etmen ise kitle iletişim araçları olmuştur. Yüzyıllar sürecinde azdan çoğa ulaşılabilen küresel iletişim ağlarının ortaya çıkmasıyla dünya minik bir küre haline gelmiştir. Günümüzde markaların vizyonu; artan rakipler ve rekabet ortamı, kitlelere ulaşım olanaklarının artması, pazarın küreselleşmesi gibi unsurlar düşünüldüğünde daha spesifik ve yaratıcı olmak zorunda kalmıştır. Çalışma kapsamında reklamcılık tarihinde strateji geniş bir şekilde ele alınırken, günümüzde kullanılan ve yakın tarihte kullanılmaya başlanan yöntemlere değinilmiştir. Markaların değişime gitme zorunluluğu ve kendilerini yenilemeleri ışığında, lokallikten globalliğe uzanan sürecin sonrasında ortaya çıkan glokal bakış açısı araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Glokal strateji ışığında başarıyı sağlayan Netflix örneği üzerinden Netflix Türkiye değerlendirilerek, bu süreçte başvurulan yöntemler, stratejik adımlar, süreç öncesi ve sonrasında elde edilen somut değerler dikkate alınmış ve reklamcılık perspektifinden irdelenmiştir. Çalışmanın önemine bakıldığında; dünya reklamcılık tarihine ve Türkiye reklamcılık tarihine değinilerek, reklamcılıkta stratejinin yüzyıllar boyunca yaşadığı değişim ışığında küresel markaların yaşadığı lokal, global ve glokal süreçlere eklemlenme evreleri göze çarpmaktadır. Glokal reklamcılık açısından Netflix Türkiye'nin incelendiği bu çalışmada göstergebilim yöntemi kullanılarak, Netflix Türkiye'nin yayınlamış olduğu 10 farklı reklam çalışması analiz edilerek; lokal, global ve glokal açıdan ele alınmıştır. 2000'li yılların başında sadece yerel bir film kiralama şirketi olan Netflix'in, 2018 itibariyle alanında dünyanın en büyük markasına dönüşmesi ve konvansiyonel yayıncılığa olan yenilikçi etkisi, reklamcılıkta glokal stratejiler ve Netflix başlığını oluşturmuştur The advertising and advertising activities that have enabled the products or services to meet the consumers for sales or marketing, have existed for centuries. Throughout the centuries, developing and changing mass media have led to similar changes and development of advertising. Many strategies have been developed to meet the needs of consumers or to sell a new service to the consumer. Some of these strategies are still used today, while others have taken place in the dusty pages of the past. Another important aspect of the change in the advertising approach was the mass media. With the emergence of global communication networks, which can be reached more than a few during the centuries, the world has become a tiny sphere. The vision of brands today; it has had to be more specific and creative when it comes to factors such as increasing competitors and the competition environment, increased access to the masses and globalization of the market. Within the scope of the study, while the strategy in the history of advertising is dealt with in a broad manner, the methods which are used today and started to be used recently have been mentioned. In the light of the necessity of the brands to change and the renewal of themselves, the geopolitical point of view after the process from local to global is the basis of the research. Netflix Turkey sample evaluated to success in light glocal strategy, methods referenced in this process, strategic steps, processes and taken into account before and after the concrete values obtained were examined in the advertising perspective. Considering the importance of the study; referring to the history of global advertising history and Turkish advertising history, advertising in light of changes over the centuries lived in the global brand strategy where local, global and glocal process of articulation of the stages are outstanding. Using this method the study semiotics in terms of local advertising Netflix Turkey examined, analyzed 10 different commercials was published in Turkey; local, global and glocal aspects. In the early 2000s, Netflix, a local film rental company, became the world's largest brand in the field and has its innovative impact on conventional broadcasting, geopolitical strategies in advertising and Netflix.
Collections