Dirâsetu ve Tahkîku Kitâbi`l-`Ideyn min `el-Feyzu`l-Cârî` bi Şerhi Sahîhi`l-Buhârî li`l-`Aclûnî
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birinci bölümde, öncelikle İsmail Aclûnî'nin yaşadığı dönemin siyasi manzarası ele alınmaya çalışılmıştır. Bu dönemin Osmanlı hilafetinin zayıfladığı, hicri on birinci asrın ortalarında henüz on yaşını geçmemiş IV. Mehmed'in halifelik yaptığı yıllar olduğu açıklanmıştır. Hilafetteki bu zayıflığın, olumsuz ekonomik ve toplumsal sonuçları olduğu anlatılmıştır.Bundan sonra Aclûnî'nin hayatı ele alınmış, ilmi olarak yetişme süreci, küçük yaşta hafızlığa başlaması gibi hususlara yer verilmiştir. Aclûnî'nin hocaları, öğrencileri ve kitapları zikredilmiş, ilmi derecesi ve Dımaşk'taki Emevî Camii'nde Kartal kubbesinin altında kırk yıla yakın yaptığı eğitim faaliyeti anlatılmıştır.Daha sonra Feyzu'l-cârî isimli eser tanıtılmış, eserin ismi, müellifine nispeti, yazılış sebebi anlatılmış, Aclûnî'nin kullandığı kaynaklar sıralanmış, son olarak ise Aclûnî'nin şerh boyunca takip ettiği yöntemi ortaya konmaya çalışılmıştır.İkinci bölümde, eserin Kitâbu'l-'Îdeyn kısmının tahkiki yapılmıştır. Bu kısımda genelde iki bayramın ahkamına, bu günlerin sevinç günleri oluşu gibi hususlara değinilmiş, özelde ise namazgahta bayram namazının kılınması, minbersiz bayram hutbesi okunması, hayra nail olmak için kadınların ve çocukların bayram namazını kılmaya ve hutbeyi dinlemeye gelmesi, imamın hutbeyi bitirdikten sonra vaaz etmek üzere kadınların yanına gitmesi gibi kaybolmuş sünnetlere yer verilmiştir. Bunun yanında tahkik edilen kısımla ilgili çeşitli hükümler ve faydalı bilgiler zikredilmiştir. This small research defined in its first chapter Sheikh Isma'il al-Ajlouni and spoke first about author age from the political point of view. It pointed out that it was at the beginning of the weakness of the Ottoman Caliphate, where the Caliph Muhammad IV, who didn't complete ten years, took the Caliphate in the middle of the eleventh century AH and the weakness of the caliphate has had consequences for the economy and society. Then the research defined the person of Aljouni and his scientific origin and how he began to learn the Quran by heart in early age. Then it sought to identify Ajlouni's Sheiks, students and books and mentioned his scientific position and teaching in the Umayyad Mosque in Damascus nearly for 40 years under the dome of the eagle. After that it turned to the definition of Alfaid Aljari book and attributed its name and relation to the author and the reason for its authorship and clarified the sources of Ajlouni in this book, and finally the methodology that he followed in his book.In the second chapter, the section mentioned is the book of the two Eids , and this section spoke about the provisions of the Eid in general, such as the legality of beautification in the two Eids and show joy in them. It warned in particular on some of the forgotten Sunan as Eid prayer in the chapel, and that the Eid sermon without a platform and the attendance of women and boys of Eid prayer and sermon for good witnesses and the call of Muslims, and the imam go to women after the completion of the sermon and preaching them, and other things dealt with by the Department of the provisions and benefits
Collections