Türkiye`de devlet üniversitelerinde görev yapan akademisyenlerin kariyer yönetimi: Yıldız Teknik Üniversitesi ve Yalova Üniversitesi örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, devlet üniversitelerinde çalışan akademisyenlerin kariyer planlaması, kariyer yönetimi ve kariyer geliştirme aşamalarında karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Yalova Üniversitesi'nde görev yapan akademisyenlerden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ereş (2004)'in `Milli Eğitim Bakanlığında Kariyer Yönetimi` adlı doktora tezi için hazırladığı `Bireysel ve Örgütsel Kariyer Yönetimi Ölçeği` bu araştırmaya Bireysel Kariyer Yönetimi olarak uyarlanmıştır. Araştırmanın ölçeği, bireysel kariyer yönetimi gerçekleşme düzeyi ve örgütsel kariyer yönetimini algılama düzeyi boyutlarını içermektedir. Kariyer nesnel olarak, kişinin çalışma hayatı boyunca yaptığı işler ve buna bağlı olarak hedeflediği amaçlardır. Kariyer, bireyin çalışma hayatı boyunca bulunduğu mevkilerdir. Öznel kariyer ise; kişinin hayatı boyunca sergilediği hal, tavır ve davranış kavramlarından oluşmaktadır. Buna ek olarak bireyin aile hayatındaki konumu, sosyal ve kültürel yaşantısında elde ettiği pozisyonu da öznel kariyer olarak değerlendirilebilmektedir.Bu çalışmada da akademisyenlerin kariyer basamakları ve bu süreçte yaşadıkları sorunlar araştırılmış ve bu sorunlara ışık tutulmaya çalışılmıştır. Akademisyenlerin bireysel kariyer planlamaları ve üniversitelerin bu kariyer planlama sürecine etkileri ve akademisyenlerin beklentileri de araştırılmıştır. Akademisyenlerin kariyer hedefleri unvan, yaş grupları, cinsiyet, kıdem ve üniversiteler bazında bireysel ve kurumsal kariyer planlaması ve kariyer yönetimi uygulamaları karşılaştırılarak ortak sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. In this research, it is aimed to determine the problems faced by academicians working in state universities during career planning, career management and career development stages. The target population of this study consists of academicians working at Yildiz Technical University and Yalova University. In this research, `Individual and Organizational Career Management Scale` prepared by Ereş (2004) for her PhD thesis titled `Career Management in the Ministry of National Education` was adapted as Individual Career Management and used as a data collection tool. The scale of the research includes the realization level of individual career management and the dimensions of perception level of organizational career management. A career is a person's work-related activities and the goals that a person has acquired during his or her life. Career includes the positions in which an individual has worked during his / her working life. These definitions are objective career descriptions. Subjective career, on the other hand, consists of values, attitudes, behaviors and motivation concepts and emerges with the position of the individual in advanced ages (Erdoğan, 2009: 4).In this study, career steps of academicians and the problems they have experienced during this process have been investigated and it has been tried to shed light on these problems. In this study, the individual career planning of academicians and the effects of universities on this career planning process and the expectations of academicians are also investigated. It was aimed to identify common problems by comparing career goals, titles, age groups, gender, seniority and individual and corporate career planning and career management practices on the basis of universities.
Collections