Türkiyenin tam üyelik sürecinde Avrupa Birliği sivil havacılık müktesebatına uyum düzeyi ve Türkiye AB sivil havacılık sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'nin Avrupa Birliği (AB) ile 3 Ekim 2005 tarihinde tam üyelik müzakerelerine başlaması, diğer alanları etkilediği gibi Ulaştırma Faslının bir alt dalı olan sivil havacılık sektörünü de önemli ölçüde etkilemektedir. AB'ye tam üye olabilmenin temel şartı tüm alanlarda AB Müktesebatına uyumlu mevzuata sahip olmaktır. Ancak, diğer üye ülkelerin müzakereler sırasında yaptığı gibi ihtiyaç duyulan alanlarda derogasyon talep etmek de mümkün görülmektedir.Bu tez çalışmasında, sivil havacılık alanındaki AB müktesebatı ile Türk sivil havacılık mevzuatı karşılaştırılarak, Türkiye'nin uyum düzeyi ortaya konmaktadır. Uyum sağlamak amacıyla Türkiye'de bugüne kadar yapılan düzenlemeler ele alınmakta ve yapılması gereken çalışmalar tespit edilmektedir. Ayrıca, iki taraf arasındaki mevcut sivil havacılık sorunları detaylı bir şekilde incelenmektedir. Turkey?s inauguration for the membership negotiations with European Union (EU) on 3 October 2005 has affected significantly all the fields including civil aviation sector which is subdivision of Transport Chapter. Having compatible legislation with acquis communitaire in all areas is a prerequisite of being a member to EU. From Turkish point of view, it is also possible to request derogation in the specific fields as the other members did before joining the EU.In this study, Turkey?s adaptation level has been brought up a matter by matching Turkey?s civil aviation legislation and acquis communitaire in the same field. The existing laws and regulations of Turkey in the field of civil aviation have been examined with a view to comply with acquis communitaire. Furthermore, existing problems of civil aviation between Turkey and EU have been analysed in detail.
Collections