Ulusal şirketlerin uluslararasılaşma stratejileri: Türkiye ilaç şirketleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ulusal firmaların uluslararasılaşma süreçlerinde Türkiye koşullarına paralel olarak uluslararası pazarlarda kendilerine uygun ve hızlı yaklaşımı kullanmaları, zaman kazanmaları ve uluslararasılaşma sürecinde sağlam adımlarla ilerlemelerine ışık tutmak amacıyla hazırlanmıştır.Çalışmamızın Birinci Bölümünde, uluslararasılaşma süreci üzerinde durulmuş, bu süreçte firmaların izledikleri uluslararasılaşma strateji ve modelleri anlatılmıştır.Günümüzde uluslararasılaşan firmaların büyük bölümünün aile şirketi olduğu düşüncesinden hareketle aile şirketlerinin stratejik işbirlikleri, güçlü ve zayıf yönleri ele alınmıştır. Bilgi teknolojisinin uluslararasılaşmadaki rolü ve aile şirketleri üzerindeki etkisi incelenmiştir.Çalışmamızın İkinci Bölümünde uluslararası pazara girişte firmaları etkileyen içsel ve dışsal faktörler, uluslararası pazara girişte kullanılan araçlar, sektörel dış ticaret oluşumu ve devlet destekleri ele alınmıştır.Çalışmamızın Üçüncü Bölümünde, Türkiye'deki ilaç sektörü incelenmiş, yatırım, istihdam, dış ticaret konuları anlatılmıştır.Çalışmamızın Dördüncü Bölümünde ise araştırmamızın problemi, amacı, önemi, hipotezleri belirtilerek yerli dört ilaç firması ile derinlemesine yüzyüze görüşme yapılmış, elde edilen bulgular değerlendirilmiş ve öneriler eklenmiştir.Anahtar Sözcükler: Uluslararasılaşma, İhracat, Uluslararasılaşma Modelleri, KOBİ, İlaç Sektörü This study has been prepared in order to shed an insight to national companies during their internationalization process to utilize the most convenient and rapid approach in international markets in parallel with conditions in Turkey, to save time and forge ahead throughout the internationalization process.On the first section of our study internationalization process has been emphasized and internationalization strategies and models that have been succeeded by companies during that process have been explained.Strategic collaboration, strengths and weaknesses of family companies have been discussed by considering the opinion that the major part of internationalizing companies are family companies at the present day. The role of information technology in internationalization process and its impact on family companies have been reviewed.On the second section of our study, internal and external factors that affect the companies in penetrating the international market, vehicles used in order to penetrate the international market, formation of sectoral foreign trade and government supports have been discussed.On the third section of our study, pharmaceutical industry in Turkey has been reviewed and the subjects concerning investment, employment and foreign trade have been explained.On the forth section of our study a depth and direct interview has been performed with four local pharma companies by explaining the problem, aim, importance and hypothesis of our study and derived data have been evaluated and finally suggestions have been extended.Key Words: Internationalization, Export, Internationalization Models, SME, Pharmaceutical Industry
Collections