Kamu kurumlarında örgüt içi çatışma nedenleri ve çatışmanın yönetiminde araç ve teknikler: Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu kavramı ?Halk hizmeti gören devlet organlarının tümü? anlamına gelmektedir. Halka hizmet etmek amacıyla devlet organlarının tümünü bünyesinde toplayan kurumlara ise kamu kurumu denilmektedir. Bu araştırmada çatışma ve çatışma yönetimi gibi güncel ve kurumlar için son derecede hassas, verimliliği arttırıcı konular, bir kamu kurumu olan Kültür ve Turizm Bakanlığında incelenecektir.Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. İlk Bölümde kamu kurumlarında idari teşkilatlanma, çatışma ve çatışma yönetimi kavramları hususunda bilgi verilmektedir. İkinci Bölümde araştırmanın içeriği hakkında bilgi verilmektedir. Buna ek olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı uygulama çalışması yer almaktadır. Son olarak uygulama araştırmasının sonuçları ve önerilere yer verilmektedir.Araştırmanın ilk bölümünde ?Kamu Kurumlarında İdari Teşkilatlanma, Çatışma ve Çatışma Yönetimi? genel başlığı altında bu kavramları açıklayıcı tanımlamalarda bulunulmuştur. İlk olarak kamu kurumlarında idari teşkilatlanma kavramı ve Türkiye'de genel idari teşkilatlanmada Bakanlık kurumunun teşkilat yapısından bahsedilmiştir. Daha sonra çatışma kavramının tanımı yapılmış ve çatışmaya ilişkin yaklaşımlardan bahsedilmiştir. Ayrıca bir kurumda olabilecek çatışma türlerinden, çatışmanın oluşum sürecinden ve nedenlerinden bahsedilmiştir. Buna ek olarak çatışma yönetimi kavramı tanımlanmış ve çatışmanın çözümüne yönelik stratejilerden bahsedilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde araştırmanın amacı ve önemi vurgulanmıştır. Araştırmanın problemi, hipotezleri, kapsamı, sınırlılıkları, yöntemi, örneklemi, veri toplama ve veri analizinden bahsedilmiştir. Ayrıca uygulama bölümü olan ?Araştırma Bulguları? başlığı altında demografik bulguların ve hipotezler yer almaktadır. Kurumda uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 16. istatistiksel bilgisayar programı kullanılarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Elde edilen bulgular bu bölümde tablo ve şekiller aracılığı ile açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra, Sonuçlar ve öneriler adlı başlık altında; Kültür ve Turizm Bakanlığında, gerçek anlamda bir çatışmanın olup olmadığı, eğer bir çatışma ortamı var ise bunun nedenleri ve çatışma yönetimi stratejileri; elde edilen veriler analiz edilerek belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca araştırmanın çatışma sebepleri irdelenerek kurum içerisinde gerçekleşmiş bazı örnek olaylardan bahsedilmiştir. Tüm bunlar göz önünde bulundurularak kurumda hangi stratejinin uygulanması durumunda olumlu sonuçlar elde edilebileceği vurgulanmıştır.Anahtar SözcüklerKamu Kurumunda İdari Teşkilatlanma, Çatışma, Çatışma Yönetimi, Kültür ve Turizm Bakanlığı The public concept means: ? The all organs of government which service to community?. And also it is called the Public Association which collects all these organs within. This study examines conflict and conflict management which are so actual and alive for a public association, for Turkish Ministry of Culture and Tourism.This study is includes two chapters. The first chapter elaborates on the concepts of organizational structure, conflict and conflict management in public institutions. While the second chapter describes the details of the research done in the Turkish Ministry of Culture of Tourism, the findings of this research along with suggestions.Under the title ?Organizational Structure in Public Institutions, Conflict and Conflict Management?, the first chapter gives comprehensive definitions of these concepts, as well as describing the specific structural formation of a Ministerial body in Turkish State. The chapter further examines different approaches to conflict and conflict management, mentioning what kind of conflicts may occur in a public institution and what they may stem from. Strategies that can be employed to resolve such conflicts are also included in the chapterThe purpose and significance of the study is stressed in the second chapter, which gives information pertaining to the problem statement, hypotheses, scope, limitations, methodology, sampling, data collection and analysis.Second chapter describes and evaluates the demographic findings of the survey done in the Ministry of Culture and Tourism, as well as the results of the hypothesis tests. These evaluations are made based on the data obtained from the survey, using SPSS applications, related tables and charts. In the conclusions chapter; the findings are further explained in order to determine whether conflict situations really exist in the Ministry and if so, what are the causes and applicable conflict management strategies. Additionally, based on some real-life instances that occurred in the Ministry, suggestions are made as to which conflict management strategy should be applied in the Ministry for the most desirable results.KeywordsOrganizational Structure in Public Institutions, Conflict, Conflict Management, Turkish Ministry of Culture and Tourism.
Collections