Glokal liderlik ve davranışsal göstergeleri üzerine bir çalışma: Bir kamu kurumu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Global ve lokal? kavramlarının birleştirilmesi sonucu oluşturulan ?glokal? kavramı ?global düşünüp, yerel hareket etmek? anlamına gelmektedir. Çağımızın gerektirdiği glokal davranabilme özelliği, yöneticiler açısından ?glokal liderlik? kavramı ile anlam kazanmaktadır. Bu çalışma bir kamu kurumunda çalışan yöneticilerin algılarına göre glokal liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 112 yöneticiye ulaşılan bu çalışmada, Erçetin ve diğ. (2011) tarafından geliştirilen ?Glokal Liderlik Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçekte ?vizyon sahibi olmak, sosyal ağların yönetimi, küresel okur-yazarlık,lokal okur-yazarlık? olmak üzere dört boyut bulunmaktadır. Araştırmada yöneticilerin algılarına göre ?vizyon sahibi olmak, sosyal ağların yönetilmesi, lokal okur-yazarlık? alt boyutlarında davranış gösterme düzeyleri ?düşük?ken; küresel okur-yazarlık? alt boyutuna ilişkin davranışları gösterme düzeylerinin ?çok düşük? olduğu ortaya çıkmıştır. ?Cinsiyet, yaş, yetişilen yerleşim yeri, eğitim? değişkenleri açısından glokal liderlik ve alt boyutlarına ilişkin algılarda farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Global, Lokal, Glokal, Glokal Liderlik. ?Glocal? is a word consisted by the combination of ?global and local? and it means ?think global, behave local?. Fearure of behaving glocally becomes important for administrator as ?glocal leadership?. This research is done for investigating the level of managers fulfilling the glocal leadership behaviours. With 112 managers studied. ?Glocal leadership scale? that is improved by Erçetin and others (2011) is used in this study. Scale has 4 dimensions; ?possessing vision, managing of social networks, globally reading and writing, locally reading and writing?. According to the perception of the managers the level of behaving about the ?posessing vision, managing of social network, locally reading and writing? is ?low?; about ?globally reading and writing? dimension it is ?too low?. There are some differences investigated in terms of the ?glocal leadership and its sub-dimensions? perceptionsin terms of ?gender, age, growing place, education? variables.Key Words: Global, local, glocal, glocal leadership.
Collections