Discourse analysis in groupwork interaction in a task-based and cooperative classroom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğrencilerinin sınıf içi etkileşimini ve işbirlikçi grup çalışmalarının öğrencilerin sözlü söylemleri üzerinde grup çalışmasından önce ve sonraki diyaloglarında kullandıkları devamlılık sırası ve bitişik sözceler açısından etkisi olup olmadığını araştırmak ve çözümlemektir. Araştırma deseni betimsel nitel söylem çözümlemesi olarak belirlenmiştir ve katılımcılar Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi?nden 24 hazırlık sınıfı öğrencidir. Başlangıç seviyesindeki öğrenciler üç ders saati boyunca gözlemlenmiş ve ikili çalışma ve grup çalışmasındaki diyalogları kaydedilmiştir. Bu diyaloglar çözümlenmiş ve öğrencilerin birinci ve ikinci diyalogları Sinclair and Coulthard?ın (1975) söylem çözümlemesi kurallarına göre karşılaştırılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, işbirlikçi grup çalışmaları ile birlikte öğrencilerin diyalogları daha doğal, daha doğru ve gerçek hayata benzer bir hale gelmiştir. Bununla birlikte, öğrenciler ikinci diyaloglarında daha fazla sayıda devamlılık sırası kullandığı ve bazı çiftler bitişik sözce kullanımlarını da geliştirdiği için, işbirlikçi grup çalışmalarının öğrencilerin devamlılık sırası ve bitişik sözce kullanımları üzerinde olumlu bir etki gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır This study aimed to investigate and analyze foreign language students? in-class interaction and whether cooperative group works have an effect on the spoken discourse of students in terms of the use of follow-up moves and adjacency pairs in conversations before and after the cooperative group work activity. It is a descriptive qualitative discourse analysis study and the participants were 24 preparatory school students in the Faculty of Economics and Administrative Sciences at Gazi University. The class, who were in elementary level, was observed for three hours and the dialogues of students were recorded during the pair and group work activities. These dialogues were transcribed and the data were analyzed comparing the first and second recording of students? utterances with regard to the discourse analysis conventions of Sinclair and Coulthard (1975). The findings of the study showed that cooperative group works did have an effect on the spoken discourse of students in a way that made their dialogues more natural, more real-life like and more correct. In addition, the cooperative group work affected students? use of follow-up moves and adjacency pairs in a positive way as they really increased the number of follow-up moves and some pairs improved the use of adjacency pairs in their second dialogues.
Collections