Kurumsal imajın geliştirilmesinde insan kaynak yönetiminin etkisi: Ankara`daki ilaç firması çalışanlarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal imaj kurumu meydana getiren tüm bileşenlerin iç ve dış çevre üzerinde yarattığı izlenim olarak tanımlanmaktadır. İnsan kaynakları yönetimi ise bir kurumdaki insan gücünün en etkili ve verimli şekilde kullanılmasını, çalışanların beklentilerinin karşılanmasını içermektedir. Bu çalışmada, kurumların hedeflerine ulaşmasında önemli bir role sahip olan insan kaynakları uygulamaları ve bu uygulamaların kurumsal imajın geliştirilmesindeki etkisi üzerinde durulacaktır.Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde imaj, kurumsal imaj, imajın tarihçesi, imaj çeşitleri, kurumsal imajın oluşturulması ve kurumsal imajın ilişkili olduğu kavramlara yer verilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde insan kaynakları yönetiminin tanımı, personel yönetiminden farkı, stratejik insan kaynakları yönetimi, insan kaynakları yönetimi ilkeleri, fonksiyonları ve insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarının kurumsal imaja etkisine değinilmiştir.Araştırmanın son bölümünde ise araştırmanın amacı ve önemi vurgulanmıştır. Hipotezler, kapsam, sınırlılık, yöntem, örneklem ve veri toplama aracına yer verilerek veri analizleri yapılmıştır.Sonuç bölümünde ise uygulama sonucunda elde edilen verilerden faydalanılarak kurumsal imajın geliştirilmesinde insan kaynakları yönetiminin etkisine ilişkin yorumlar ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: İmaj, Kurumsal İmaj, İnsan Kaynakları Yönetimi, İlaç Sektörü Corporate image is defined as the impression of all of the components that make up the corporate image of authority on the internal and external environment. Human resources management includes the usage of the most effective and efficient way of human power in an association and the employees' expectations are met. In this study, thereby human resources practices which have an important role in achieving the objectives of institutions, and the effect of these practices will be focused on development of corporate image.The research consists of three parts. In the first part, the image, the corporate image, the history of an image, the image types, the creation of corporate image and the concepts that are associated with corporate image are mentioned.In the second part of the research, the definition of human resources management, the difference between in the management of the human resources and personnel management, strategic human resources management, human resources management policies, functions and and the effect of human resources management functions on the corporate image are mentioned. At the final part of the research the purpose and the importance of research are emphasized. Data analysis were carried out by including hypotheses, scope, limitation, method, sample and data collection tool. In the conclusion part, the comments and suggestions based on the effect of human resource management in the development of corporate image were made by utilizing the data obtained from the result of practice. Keywords: Image, Corporate Image, Human Resources Management, Pharmaceutical Industry
Collections