Medyada kalite ve etik arayışlarında kalite yönetim sisteminin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geniş kitlelerin haberdar olma, bilgi alma, öğrenme isteklerine karşı hizmet üretimi gerçekleştiren `Medya` diye genellediğimiz; ajans, gazete, televizyon, radyo, internet siteleri ve sosyal medya'dır. Medya; elbette kendisine çizilen sınırlar içinde görev yapmaktadır. Hizmet üretimini gerçekleştirirken faaliyet alanını belirleyen yasaların dışında evrensel olarak kabul görmüş ve yaşanmış tecrübelere dayanan meslek etik ilkeleri de belirleyicidir. Bu çerçevede medyanın kendi özdenetimini gerçekleştirmek için yasal ve mesleki ilkelerden hareketle oluşturduğu örgütlenmeler de gün geçtikçe yetersiz kalmakla suçlanmaktadır. Elbette bu da sektörel anlamda nitelikli hizmet üretiminin gerçekleşmesinde kaygı oluşturmaktadır. Mesleki etik ilkelerin gösterdiği değerler üzerinden medya tüketicilerine (Okuyucu, izleyici ve dinleyici) kaliteli hizmet üretme gayretleri, ticari rekabetin artmasıyla daha önem kazanmaktadır. Bu nedenle medyada ombudsmanlık gibi özdenetim mekanizmalarına ilişkin yeni arayışlar da başlamıştır.. Yüksek Lisans Tezi bu anlamda kalite ve mesleki arayışlarında yeni bir önermede bulunmayı amaçlamaktadır. Hizmet üretiminde, izleme, ölçme ve değerlendirmeye dayanan, üretimi gerçekleştirirken müşteri ve çalışan memnuniyetini sağlayarak sürekli iyileştirmeyi hedef alan Kalite Yönetim Sistemi sektörün arayışlarına karşılık gelebilecek süreçleri içermektedir. Kalite Yönetimin Sistemi'nin en büyük özelliği kurumsal ve işgören açısından bir işbirliğinin ve katılımcılığın sağlanmasıdır. İşgören süreçlerin kendine verdiği imkanlar içinde uygun olmayan hizmet üretimini tespit edebilmekte ve uygunsuzluğun giderilmesi için gerekli mekanizmaları harekete geçirme gücüne sahip bulunmaktadır.. Sistemin uygulanmasına yönelik anket çalışmamız ve sistemin uygulanmasına yönelik medya işgörenlerinin görüşleriyle desteklenmektedir. News agencies, newspapers, television, radio, websites and social media are all forms of what we generally call 'the media' which functions to inform the masses, achieve awareness and fulfill its demand for information. Of course, the media works within given limits. Besides laws which determine the area of activity, empirical and universal principles of ethical practice are decisive in the media. In this context, occupational organizations which have been constituted in accordance with legal and professional principles to achieve self-policing are being accused of inadequacy. This accusation has raised doubts regarding the quality of service in the media sector. The quality of service has become even more crucial for the media due to the increasing commercial competitive environment. Therefore, a search has commenced for new self-policing systems like ombudsmen.In this sense, this thesis contributes to this search for ethics and quality in media by developing a new solution. It includes a Quality Management System which speaks to this search witin the sector because it aims at contionuously improving its service by satisfying the consumer and the employees. The most important aspect of this Quality Management System for the instituton and the employees is to ensure collaboration and participation. The employees must be given the power to implement necessary mechanisms to determine inappropriate services and optimize the system. Our study supports the opinions of the employees in the media regarding the implemantation of this Quality Management System
Collections