Teacher motivational behaviors: A study at Ufuk University preparatory school
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Ufuk Üniversitesi Hazırlık Okulundaki öğrencilerin ve öğretmenlerin algılarına göre en çok ve en az motive edici öğretmen davranışlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Ayrıca, cinsiyet faktörünün, öğrencilerin motive edici öğretmen davranışlarını algılamalarındaki etkisi incelenmiştir. Son olarak, öğrencilerin ve öğretmenlerin motive edici öğretmen davranışlarını algılarındaki benzerlik ve farklılıklar belirlenmiştir. Çalışmaya 299 hazırlık okulu öğrencisi ve okulda çalışan 17 öğretmen katılmıştır. Veriler, Vural (2007) tarafından geliştirilen Motive Edici Öğretmen Davranışı Algısı Ölçeği, açık uçlu sorular ve yüz yüze görüşmeler ile toplanmıştır. Daha ayrıntılı veri toplamak için, öğrencilere açık uçlu sorular sorulmuş; bütün öğretmenler ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.Sonuçlar, öğretmenlerin öğrenciler ile iyi ilişkiler içerisinde olması, kendi istekli ve içten davranışlarıyla öğrencilere iyi bir örnek oluşturması gibi belirli öğretmen davranışlarının; öğrenciler ve öğretmenler tarafından benzer şekilde algılandığını ortaya koymuştur. Ayrıca, çalışma sonuçları cinsiyet faktörünün, öğrencilerin motive edici öğretmen davranışlarını algılarında anlamlı bir etkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin, öğrencilere oranla, motive edici öğretmen davranışlarını daha güdüleyici buldukları tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler Motivasyon, algı, motive edici öğretmen davranışları. This study investigated the most and least motivating teacher behaviors according to students' and teachers' perceptions at Ufuk University Preparatory School. Additionally, the effect of gender on students' perceptions in terms of teacher motivational behaviors was investigated. Finally, the similarities and differences between the students' and teachers' perceptions in terms of teacher motivational behaviors were identified. 299 preparatory school students and 17 teachers working at the school participated in the study. The data were collected through Teacher Motivational Behavior Perception Scale, open-ended questions and interview questions developed by Vural (2007). In order to get in-depth data, open-ended questions were asked to students and all of the teachers were interviewed. The findings of the data revealed that there are certain behaviors such as teachers' having good relationships with students and setting a good example to students with his/her own enthusiastic and motivated behaviors were perceived in a similar way by both the students and the teachers. Moreover, the results indicated that the gender has a significant influence on the students' perceptions of teacher motivational behaviors. Additionally, it was found that teachers perceived the behaviors more motivating than the students. Key wordsMotivation, perceptions, teacher motivational behaviors.
Collections