Students` perceptions of teacher motivational behaviors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, üniversitelerdeki hazırlık öğrencilerinin motive edici öğretmen davranışları hakkındaki algılarını araştırmayı amaçlamıştır. Ayrıca, çalışma öğrencilere göre en çok ve en az motive edici öğretmen davranışlarını da araştırmıştır. Buna ek olarak, çalışmada, öğretme yöntemlerinin öğrenci motivasyonu üzerindeki etki ve öğretmen davranışlarının algılanmasında bayan ve erkek öğrencilerin görüşlerindeki farlılıklar da incelenmiştir. Bu kapsamda, öğrencilerin motive edici öğretmen davranışları hakkındaki algılarını öğrenmek için bir çalışma yapılmıştır. Çalışmaya, 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Gazi Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Atılım Üniversitesi ve Ufuk Üniversitesi hazırlık sınıflarından toplam 351 öğrenci katılmıştır. Daha detaylı veri toplamak için 16 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan toplanan veriler nitel ve nicel olarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonuçları, öğretmenin kişisel özellikleri ile ilgili davranışların öğrenciler tarafından en çok motive edici davranışlar olarak algılandığını göstermiştir. Bunun yanı sıra, öğrenciler, öğretmenin ders anlatma tarzı ile alakalı davranışları çok motive edici bulmamışlardır. Ayrıca, bayan öğrencilerin öğretmenin ders anlatma tarzı, ödev verme ve değerlendirme konusundaki algıları daha olumlu iken, diğer faktörlerde (öğretmenin bireysel özellikleri, öğretmenin öğrencilere yaklaşımı, öğretmenin değerlendirme yöntemleri ve hatalara karşı yaklaşımı) bayan ve erkek öğrencilerin görüşlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Son olarak, öğretmenlere, öğrencilerini daha etkili bir şekilde motive etmeleri için bazı çıkarımlarda ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar sözcükler: Yabancı dil olarak İngilizce, Motivasyon, Motive edici taktik, Motive edici öğretmen davranışı This study aimed to investigate students' perceptions of teacher motivational behaviors at preparatory classes at universities. Additionally, it explored the most and the least motivating teacher behaviors according to the students. In addition, the impact of the teaching methodology on students' motivation and the differences between female and male students' perceptions of the teacher behaviors were examined in the study. In this context, a study was conducted to find out the students' perceptions of the teacher motivational behaviors. Accordingly, 351 students participated in the study. The students who participated in the study were the preparatory students of Gazi University, Hacettepe University, Middle East Technical University, Atilim University and Ufuk University in 2013-2014 academic year. Moreover, in order to have detailed data, interviews were conducted with 16 students. The data gathered from the study were analyzed quantitatively and qualitatively.The findings of the data revealed that the behaviors which were related to teacher's personal features were found to be the most motivating ones by the students. On the other hand, learners didn't find the behaviors concerning teacher's lecturing style very motivating. Besides, while the female students' perceptions were more positive about teacher's lecturing style and giving and evaluating homework, for the other factors (teacher's personal features, teacher's rapport with students and teacher's error correction and evaluation techniques) there was not a significant difference between both female and male students' perceptions. Finally, some implications and suggestions were presented in order to help teachers motivate their learners.Keywords: EFL, Motivation, Motivational strategy, Teacher motivational behavior
Collections